آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۳۷۸۱
ورزش
۱۱
فوتبال

استقلال- سپاهان بدون قلعه نویی

رقابت های هفته بیست و هفتم لیگ برتر ایران در شرایطی امروز و امشب پیگیری می شود که در حساس ترین دیدار، استقلال، تیم رده دوم جدول به مصاف سپاهان، تیمی که در جایگاه سوم قرار گرفته، می رود. استقلال که این روزها با فرهاد مجیدی بهترین خط حمله لیگ با 46 گل زده را در اختیار دارند، به دلیل تفاضل گل بهتر از سپاهان امیر قلعه نویی در رده دوم ایستاده اند. در واقع هر دو تیم 45 امتیازی هستند و می دانند که پیروزی در رقابت حساس امروز، چه تاثیر مهمی بر سرنوشت آنها برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد دارد.

اگرچه این بازی همیشه حساس و دیدنی بوده؛ ولی دو عامل باعث شده تا شاید زیبایی های همیشگی را نداشته باشد؛ اولی همان دردی است که فوتبال تقریبا در سراسر دنیا به آن گرفتار است و آن هم بازی بدون تماشاگر است؛ اما دومی نبودن امیر قلعه نویی است؛ سرمربی سابق همین باشگاه استقلال به دلیل حمله عصبی چندروزی در بیمارستان بستری بوده و حالا نمی تواند تیمش را در این بازی حساس همراهی کند. طبیعتا بودن قلعه نویی به جذابیت های این دیدار اضافه می کرد.

پرسپولیس هم امروز، پیش از دیدار حساس استقلال و سپاهان، در مازندران به مصاف نساجی می رود. این تیم که هفته گذشته قهرمانی اش در لیگ برتر را مسجل کرده، نگران رای پرونده هایش در فیفا است و می ترسد دست آخر به دلیل شکایت زیاد، با کسر امتیاز مواجه شود. اگرچه آنها فاصله زیادی با تیم های رده های دوم به بعد جدول رده بندی لیگ به وجود آورده اند؛ ولی شاید همان هراس باعث شود همچنان به فکر بردن بازی شان باشند؛ هرچند شاگردان یحیی گل محمدی، انگیزه های فراوانی برای شکستن رکوردهای دیگری هم در لیگ دارند. آنها که به تازگی اولین تیم لیگ برتر لقب گرفته اند که چهار بار متوالی قهرمان شده اند، حالا در پی شکستن رکورد امتیازی تیم قهرمان در لیگ برتر هم هستند. همه این موارد در کنار بازی نساجی که این روزها روان تر از قبل شده، باعث می شود تا این دیدار هم جذابیت های خودش را داشته باشد.

برنامه شنبه 11 مرداد

نساجی - پرسپولیس 19:30

گل گهر - فولاد 20:15

پارس جنوبی - شاهین بوشهر 20:30

استقلال - سپاهان 21:30