آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۷۲۰
ورزش
۱۷

علیپور، رئیس کمیته صیانت سازمان لیگ: بعضی مربیان عامل دوپینگ بازیکنان هستند

سعید اکبری

 مصطفی ماهی در تازه ترین مصاحبه خود گفت سرمربی سابق سرخپوشان پاکدشت به او و دیگر بازیکنان آمپول هایی می داد تا تزریق کنند. بعد از این ادعاهای عجیب ماهی، حجت الاسلام علیپور، رئیس کمیته صیانت سازمان لیگ به جام جم توضیحاتی می دهد.

 آقای علیپور، نظر شما درباره ادعای  بازیکن سابق سرخپوشان پاکدشت چیست؟

ما معمولا به صورت تصادفی تیم ها را چک می کنیم. سرخپوشان هم از جمله تیم هایی بود که ما آنها را چک می کردیم. بعضی وقت ها افسران دوپینگ بدون اطلاع به اردوی تیم ها می رفتند و تست می گرفتند. امسال هم داریم همین کار را می کنیم. برای بازی های باقی مانده لیگ یک و لیگ برتر قطعا بحث تست دوپینگ را خواهیم داشت.

 در مورد نمونه ماهی بحث یا ابهامی وجود ندارد؟

بازیکن نمی تواند بگوید تدارکات، مربی، ماساژور، پزشک یا مدیر من را دوپینگی کرده اند. هر فردی نسبت به عمل و اقدام خود مسوولیت دارد. به صراحت در قراردادها هم این موارد ذکر شده است. قبلا بعضی مربیان در زمینه دوپینگی کردن بازیکنان خبره و شهره بودند. ما به شکل خاصی این مربیان و تیم هایشان را کنترل می کردیم. ولی یک بحث مهم درباره مواردی چون ماهی وجود دارد. این که چرا بازیکن تمکین کرده و در آن زمان ما را در جریان قرار نداده است؟ مصطفی ماهی باید همان موقع به ما این موضوع را اعلام می کرد.

 حرف های او قابل پیگیری است؟!

ما به عنوان یک خبر این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 ممکن است پاشازاده هم دعوت شود؟

باید ابتدا توضیحات ماهی را بشنویم و اگر حرف هایش صحت داشته باشد طبیعتا تمام افراد مرتبط با این موضوع را دعوت خواهیم کرد. این را هم بگویم که ما در سازمان لیگ کارگروهی برای همین مساله دوپینگ داریم. اگر مورد مشکوکی باشد سریعا بررسی خواهیم کرد.

 شما گفتید بعضی مربیان در این زمینه خبره و شهره بودند. یعنی واقعا چنین چیزی صحت داشته؟

بله، برای ما ثابت شد که بعضی مربیان باعث دوپینگ بازیکنان می شدند. همان موقع هم حکم محرومیت هایی دادیم که دقیقا به دلیل همین مساله بود.