آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۴۹۴۹
ورزش
۳۲

انتظار دو ساله دختران قهرمان به پایان رسید

وقتی یک «نیکوکار» پاداش می دهد!

دو سال پیش دختران فوتسالیست ایران دست به کار بزرگی زدند و با وجود همه محدودیت ها، با کسب عنوان قهرمانی آسیا الهام بخش سایر بانوان کشورمان شدند. در آن زمان قرار شد پاداش نقدی ناچیزی به اعضای این تیم پرداخت شود؛ اما در این مورد دو سال بدقولی شد و کشمکش های زیادی در گرفت. حتی یک ماه پیش لیلا صوفی زاده، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال حرف های عجیبی در این مورد به زبان آورد که با موجی از انتقادها مواجه شد.

او گفته بود: «متاسفانه هیچ یک از زحمات کمیته بانوان که در راس آن فعالیت می کردم بعد از رسیدن به جام قهرمانی دیده نشد. بازیکنان به علت نگرفتن پاداش 22 میلیون تومانی اعتراض دارند؛ اما چرا آنها نمی گویند بعد از قهرمانی که با مدیریت و حمایت فدراسیون و با برنامه ریزی سطح بالا به دست آمده ارزش های اجتماعی زیادی را به دست آوردند؟» باورنکردنی بود که این مدیر فدراسیون «ارزش اجتماعی» را جایگزین پاداش نقدی وعده داده شده می دانست. در هر صورت اما این گره کور بالاخره باز شد؛ آن هم به دست یک فرد نیکوکار! آن طور که «ایسنا» گزارش داده، یک خیر خراسانی به اعضای تیم ملی فوتسال بانوان قهرمان آسیا در سال 2018 پاداش داد. بعد از مصاحبه های اخیر ملی پوشان فوتسال که از عدم دریافت پاداش قهرمانی خود در آسیا گلایه داشتند، با رایزنی رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی، مهدی مروج تربتی که از خیران حوزه ورزش در استان خراسان رضوی است، به بازیکنان تیم ملی پاداش داد.

سارا شیربیگی، عضو تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان و بازیکن تیم فوتسال هیات فوتبال خراسان رضوی با پستی اینستاگرامی در صفحه شخصی خود، نوشت: «جناب آقای مروج، خیر محترم خراسانی، از اینکه در این ایام با پرداخت پاداش بابت قهرمانی در رقابت های آسیایی 2018 به بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان، دل ما را شاد کردید، ممنونیم و همچنین تشکر از آقای احسان اصولی، رئیس محترم هیات فوتبال خراسان رضوی که زمینه ساز این اقدام شایسته شدند. ان شاءالله با تداوم قهرمانی ها، بتوانیم دل مردم ایران را بیش از پیش شاد کنیم.»