آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۱
اخبار کشور
۲

تاکید معاون وزیر خارجه ونزوئلا بر گسترش همکاری تهران و کاراکاس

معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا در گفت و گویی به جنبه های مختلف گسترش همکاری ها میان ایران و ونزوئلا و تعمیق این روابط با ایران به رغم تهدیدهای آمریکا پرداخت.

روبن داریو مولینا معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا در امور آسیا، خاورمیانه و اقیانوسیه در گفت و گویی با شبکه هیسپان تی وی گفت که همکاری میان ایران و ونزوئلا از قلمرو اقتصادی و تجاری فراتر رفته و در عرصه هایی همچون امور بشردوستانه، علم و سلامت نیز که در دوران اپیدمی ویروس جدید کرونا بسیار اهمیت دارند دنبال می شود.

وی تاکید کرد که دانشمندان ایرانی و ونزوئلایی از طریق وزارت خانه های مربوطه به تبادل اطلاعات علمی پرداخته و پتانسیل هر دو طرف را برای کاهش سرعت گسترش این اپیدمی تشریح می کنند.

او به فروشگاه تازه تاسیس ایران در کاراکاس با نام «مگاسیس» اشاره کرد و آن را قدمی مهم در راستای توسعه روابط تجاری بین دو کشور در مواجهه با اقدامات غیرقانونی آمریکا که در دوران همه گیری کرونا تشدید شده است، توصیف کرد.

مولینا همچنین گفت که ونزوئلا و ایران به اینکه آمریکا چه فکری می کند اهمیتی نمی دهند و تنها احترام به قوانین بین المللی چیزی است که باید در نظر گرفته شود. از این نظر، به گفته این دیپلمات، هر دو کشور از حق دریانوردی آزاد برای انتقال محصولاتشان فراتر از تهدیدات دولت «دونالد ترامپ» دفاع می کنند و اطمینان داد اتحاد تجاری بین دو کشور عمیق تر خواهد شد.

مولینا افزود: آمریکا موظف است از مقررات بین المللی و حداقل استانداردهای همزیستی تبعیت کند، بنابراین خواهند دید که اگر به تهدیدات و محاصره شان ادامه دهند، ما هم به اشتراک گذاری پتانسیل ها و توسعه اقتصادمان ادامه خواهیم داد.