آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۱
شهرستان ها
۷

اراده ای برای حل مشکلات مردم نیست

شیراز - خبرنگار کیهان: نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر وکارزین در مجلس شورای اسلامی گفت: اراده آنچنانی برای حل تمام و کمال مشکلات از سوی برخی دستگاه های اجرایی استان فارس وجود ندارد.

محمدمهدی فروردین، افزود: مردم توقع دارند که گره از مشکلات شان باز کنیم اما سیستم ادارات و دستگاه های ما این گره را آنقدر تاب می دهند که هیچ امیدی به باز شدنش نیست و متاسفانه بروکراسی های ادارات مردم را خسته کرده است.

وی تصریح کرد: اطراف فیروزآباد را سد فرا گرفته اما مردم این شهرستان دچار کم آبی هستند.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر وکارزین ادامه داد: سدهای آب نیلو، سلمان فارسی، تنگاب، هایقر و نرگسی در اطراف و در نزدیکی مردم منطقه ما هستند اما این پروژه ها هنوز به طور کامل در اختیار مردم قرار نگرفته است و دلیل عدم بهره برداری از این پروژه ها نیز مشکلات اداری و حقوقی است.

وی افزود: آبرسانی به دشت فیروزآباد هنوز انجام نشده و مردم منطقه که شغل 90 درصدشان کشاورزی است به مشکل برخورد کرده اند، کشاورزان این مناطق چه گناهی کرده اند که با کاهش کیفیت محصولاتشان مواجه شده اند.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر وکارزین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خیلی از نقاط روستایی در مناطق ما اینترنت ندارند الان که کرونا شیوع پیدا کرده، دانش آموزان واقعا کیلومترها باید راه بروند تا به یک نقطه آنتن دهی مناسب برسند.

فروردین ادامه داد: خیلی از روستاها و شهرهای کوچک ما مشکل برق دارند. شهر نوجین در فراشبند مشکل برق دارد این شهر چند تا شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده اما از نعمت برق و حتی مکان ورزشی نیز محروم است.

فروردین با تاکید بر اینکه مشکلات فوق را با استاندار فارس در میان گذاشته است، اظهار کرد: استاندار پیگیر این مسائل است اما اراده آن چنانی برای حل تمام و کمال مشکلات از سوی برخی دستگاه های اجرایی وجود ندارد.

وی گفت: در کشورمان دیگر امیدی به فروش نفت نداریم و باید نگاهمان را از نفت برداریم و دنبال رونق تولید و صنعت باشیم اگر سد هایقر راه اندازی شود شرکت های فیروزآباد دو تا سه برابر ظرفیت فعلی شان تولید می کنند. سه برابر شدن تولید این کارخانجات یعنی سه برابر شدن اشتغال، این سد تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما هنوز به اتمام نرسیده است.