آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۴۱۲
ایران زمین
۶

طرح انتقال آب دریای عمان به استان های شرقی کشور در هفته دولت کلید می خورد

گروه ایران زمین: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی کشور شامل سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در چابهار با حضور مقامات ملی، استانداران و مدیران و مسئولان ارشد سه استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی محمد علایی با بیان اینکه به منظور مدیریت و تامین آب شرق کشور اجرایی شدن دو طرح بزرگ الزامی است، اظهار کرد: این دو طرح شامل اجرای سند سازگاری با کم آبی است که سال گذشته تصویب و ابلاغ شد، طرح دوم شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرق کشور است.

وی با اشاره به طرح شیرین سازی آب از دریای عمان، تصریح کرد: مطالعات مرحله نخست این طرح عظیم انجام شد و سال گذشته وزارت نیرو مجوز اولیه تخصیص آب از دریای عمان را صادر کرد که این طرح باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

علایی ادامه داد: در فرآیند قانونی جمعی از سرمایه گذاران خصوصی برای اجرای این طرح، شرکت مجری طرح را تاسیس کردند. امسال نیز مطالعات پدافند غیرعامل و زیست محیطی طرح تصویب و مجوزهای لازم صادر و همچنین زمین تصفیه خانه در ساحل چابهار تحویل شرکت مجری طرح شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: طبق هماهنگی ‎های انجام شده در جلسه ای در استانداری خراسان رضوی با حضور معاونان امور عمرانی سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی و مدیرعامل شرکت مجری طرح، مصوب شد که کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی این طرح عظیم در هفته دولت، یعنی هفته اول شهریورماه سال جاری در چابهار با حضور مقامات ملی، استانداران و مدیران عامل شرکت های آب سه استان انجام شود.