آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۴۱۲
سیاسی
۳

موزه مقاومت سردار سلیمانی افتتاح شد

موزه و سراسرنمای مقاومت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی روز گذشته با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد.

افتتاح این موزه دیروز و در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سالگرد پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ 33 روزه انجام شد.

به گزارش «ایرنا» رئیس ستادکل نیروهای مسلح در این مراسم رشادت سردار سلیمانی و همرزمانش و همچنین فتوای مرجعیت را مانع دخالت داعش در عراق و سوریه عنوان کرد و گفت: تروریست ها و حامیان آنها قصد داشتند با تصرف این کشورها امنیت جمهوری اسلامی ایران را دچار مخاطرات اساسی کنند اما شکست دشمن باعث شد تا ملت ما با آرامش کامل بتواند در حوزه توسعه و پیشرفت حرکت کند. سرلشکر پاسدار محمد باقری افزود: این نمایشگاه نشان می دهد که چگونه دشمنان بشریت و اسلام با ایجاد این گروه های تروریستی تلاش کردند با وحشی گری، آزادی و امنیت ملت های منطقه را به خطر بیندازند و مقدسات اسلامی را مورد هتک حرمت قرار دهند و در این رابطه از هیچ گونه وحشی گری ابایی نداشتند. باقری خاطرنشان کرد: آنها امنیت و حاکمیت کشورهای سوریه و عراق را به طور اساسی به خطر انداختند و اگر حضور شهید بزرگوار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش و دیگر فرماندهان که در امر مستشاری فعال بودند، نبود و اگر همراهی و همدلی فرماندهان با ملت و حاکمیت سوریه و عراق محقق نمی شد و حمایت و فتوای مرجعیت نبود، قطعا حاکمیت این کشورها در دست داعش و امثالهم بود. وی یادآور شد: اما آنچه اتفاق افتاد، با هدایت رهبر معظم انقلاب و حمایت مرجعیت و تلاش سردار سلیمانی و همرزمانش، بحمدالله گروه تروریستی داعش و گروه های مانند آن نابود شد و امروز حاکمیت و امنیت تا اندازه زیادی به دو کشور سوریه و عراق بازگشت.

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه نیز در حاشیه همین مراسم با تاکید بر گرفتن انتقام خون سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: راه مقدس سردار سلیمانی را تا آزادسازی قدس شریف و محو دشمنان اسلام و بیرون کردن آنان از بلاد مسلمین ادامه خواهیم داد.