آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۴۹۵۳
فرهنگ و هنر
۲۵

نتقاد حکمت از پول های کثیف و مدیریت نادرست در سینما

ایسنا : منیژه حکمت، تهیه کننده و کارگردان سینما گفت: با توجه به شرایط تاسف انگیز سینما، پول های کثیف، حضور آدم های نامربوط به سینما و تغییر کل مناسبات حرفه ای به پولشویی شرایط طوری شد که ما نمی توانستیم راحت فیلم بسازیم.

سینمای مستقل آسیب پذیرترین گروهی بود که در این ورطه غیرمنصفانه حضور ارگان ها و پول های کثیف زمین گیر می شد. من فکر کردم بهترین کار همان است که در اروپا و برخی کشورهای دیگر اتفاق افتاد که در بحران های خاص جریان سازی می کردند و الان بهترین زمان است که جریان ایجاد کنیم و فیلم کم بودجه بسازیم، چون این کار به غیر از اینکه حرفه ماست، دغدغه ما نیز هست و بعد از 40 سال کار قرار نیست اجازه دهیم خروجی سینما آن چیزی باشد که بعضی از آنها را روی پرده می بینیم.

حکمت افزود: سینماگرانی که هنوز این حرفه برایشان هنر است نباید اجازه بروز برخی اتفاق ها را می دادند ولی به هرحال فکر می کنم مسوولان سینمایی در این میان از همه بیشتر مقصرند و زمینه ای را ایجاد کردند که سینمای مرجع زمین گیر شود. من در این اوضاع تصمیم گرفتم با حداقل ها و با یک تیم حرفه ای درجه یک فیلم های کم بودجه بسازم که قصه های جذاب داشته باشند و اکران هم بشوند.

او با تقدیر از همراهی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این مسیر و انتقاد از بنیاد سینمایی فارابی که «قرار بود سینمای راستین را حمایت کند ولی پروانه هایی که صادر می شود این را نشان نمی دهد» گفت: من فیلم دیگری را هم قصد دارم شروع کنم، امیدوارم تحمل بچه های اصیل سینما بالاتر رود و حتی شده با موبایل فیلم بسازند اما اجازه ندهند که سینما به دست نامحرمان بیفتد.