آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۱
اخبار کشور
۹

حامیان محیط زیست خواستار نظارت بر روند اجرای طرح تعریض جاده کندوان شدند

شماری از حامیان محیط زیست و طبیعت با ابراز نگرانی از خاکبرداری های بی رویه به خاطر طرح تعریض جاده کندوان چالوس خواستار نظارت بیشتر مسئولان ذی ربط بر فعالیت پیمانکاران این طرح ملی در این منطقه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جاده چالوس که در عموم نیز معروف به جاده کندوان است یکی از سه محور اصلی ارتباطی استان مازندران با پایتخت کشور می باشد.

این جاده که قدمت آن به سال 1312 باز می گردد سالانه میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر است که برای گذران اوقات فراغت به مازندران سفر می کنند.

اما جاده چالوس به دلیل حجم بالای مسافران در ایام عادی و تعطیلات همواره نه تنها با ترافیک سنگین و در برخی مواقع ده ها ساعته رو به رو است، بلکه عدم وجود حاشیه های امن در مسیر، این محور را به یکی از پرمخاطره ترین جاده های کشور بدل کرده است.

عملیات اجرایی طرح تعریض جاده چالوس به منظور ارتقای سطح کیفی و ایمنی سفر در فاز نخست به طول 15 کیلومتر از سال 1389 از شهر مرزن آباد آغاز و قرار است تا منطقه دزدبن ادامه یابد.

رفع گره های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهار آزاد راه تهران-  شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.

اما طرح تعریض یا چهاربانده شدن جاده چالوس به دلیل قرار گیری در یکی از بکرترین عرصه های طبیعی همواره با نگرانی از سوی مسئولان و فعالان محیط زیست همراه بود که حساسیت این پروژه عمرانی را چندین برابر و روند اجرایی کار را بسیار کند کرد.