آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۱
اخبار کشور
۱۱

کلیات طرح های شفافیت آرای نمایندگان و تامین کالاهای اساسی تصویب شد

مجلس یازدهم برای تحقق شفافیت در قوای کشور از خود شروع کرد و همان طور که پیش بینی می شد مجلس انقلابی یازدهم در آغاز کار خود کلیات شفافیت آرای نمایندگان را به تصویب رساند، این طرح در مجلس دهم با مخالفت اصلاح طلبان به تصویب نرسید.

علیرضا سلیمی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست دیروز صبح کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: ادامه بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار جلسه امروز کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی قرار گرفت. پس از بحث و بررسی، کلیات این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

این عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: ورود به جزئیات و بررسی مواد این طرح به نشست بعدی موکول شد.

لازم به یادآوری است که در مجلس قبل طرح شفافیت با فراز و نشیب فراوان همراه بود و سرانجام نیز با مخالفت فراکسیون امید (اصلاح طلبان مجلس دهم) به تصویب نرسید.

دیگر اینکه جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در مصاحبه ای، با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی در نشست دیروز صبح این کمیسیون گفت: کلیات این طرح بعد از بررسی با حضور مسئولان مرکز پژوهش های مجلس و دولت به تصویب کمیسیون رسید.

وی تصریح کرد: طرح تامین کالاهای اساسی هفته گذشته به صورت دو فوریتی در صحن ارائه شده بود که در نهایت یک فوریت آن به تصویب رسید و برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شد.

متن طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی به این شرح است: دولت موظف است، حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون شبکه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها خصوصا نیازمندان را با استفاده از شبکه توزیع کالا (تعاونی های مصرف، فروشگاه های زنجیره ای، واحدهای صنفی) به گونه ای ساماندهی کند که نیازهای اساسی خانوارها با قیمت مورد تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با نرخ ارز ترجیحی از طریق کالابرگ یا کارت الکترونیکی با اولویت تولیدات داخلی در اختیار مردم قرار گیرد.