آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۱
اخبار کشور
۱۱

سومین پویش ملی «مشق احسان» آغاز شد

ارسال یک میلیون بسته لوازم التحریر به مناطق محروم توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از آغاز سومین پویش ملی «مشق احسان» و ارسال یک میلیون بسته کیف و نوشت افزار ایرانی برای توزیع در مناطق محروم کشور خبر داد.

صبح دیروز و در آستانه بازگشایی مدارس، سومین پویش ملی و سراسری «مشق احسان» با هدف جذب مشارکت های مردمی و توزیع کیف و لوازم التحریر ایرانی در مناطق کم برخوردار کشور، توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم که در مجتمع شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه تهران برگزار شد با اشاره به توزیع یک میلیون بسته کیف و نوشت افزار در این مرحله گفت: ارزش هرکدام از این بسته ها 150 هزار تومان برآورد شده و اعتبار کل محموله 150 میلیارد تومان خواهد بود.

محمد مخبر در خصوص نحوه توزیع این بسته ها اظهار داشت: پنج هزار گروه جهادی و مردمی همکار ستاد اجرایی فرمان امام در سراسر کشور این بسته ها را در مناطق کم برخوردار به صورت رایگان توزیع خواهند کرد.

مخبر خاطرنشان کرد: تمام اقلام این کیف و نوشت افزارها کاملا ایرانی هستند و برای تامین این اقلام 100 کارگاه کوچک تعطیل شده، احیا شدند و 30 کارگاه جدید نیز راه اندازی و دو هزار شغل جدید ایجاد شد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق کامل عدالت آموزشی، تاکنون هزار و 300 مدرسه در مناطق محروم احداث کرده و تحویل وزارت آموزش و پرورش داده ایم و تا پایان امسال 200 مدرسه دیگر نیز تحویل آموزش و پرورش می شود.

مخبر از طرح ستاد اجرایی فرمان امام برای اهدای تبلت به دانش آموزان مناطق محروم نیز خبر داد و افزود: با توجه به شرایط کرونا و برگزاری کلاس های درس به صورت آنلاین و اینترنتی، به زودی 15 هزار تبلت به دانش آموزان این مناطق اهدا خواهیم کرد.