آرشیو چهار‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۱
صفحه آخر (جهان)
۱۲

اعلام حکومت نظامی و قطع اینترنت کشمیر در اولین سالگرد لغو خودمختاری

دولت دست راستی هند در نخستین سالگرد لغو خودمختاری ایالت «جامو و کشمیر» در «سرینگر» مرکز این ایالت، مقررات حکومت نظامی 48 ساعته وضع و دسترسی به اینترنت را به شدت محدود کرده است.

پس از لغو خودمختاری ویژه ایالت «جامو و کشمیر»، که طبق قانون هند به این ایالت داده شده بود، در روز دوشنبه 14 مرداد 1398، دولت دست راستی هند هزاران سرباز هندو و خانواده هایشان را به این منطقه سرازیر کرد و اسکان داد! این دولت همچنین تمام راه های ارتباطی مردم مسلمان این ایالت با خارج را قطع کرد و حکومت نظامی کاملی را ترتیب داد که تا مدتی زندگی مردم را تحت شعاع قرار دهد. حالا دیروز و همزمان با اولین سالگرد آن روز خبر رسیده که، دولت هند در سرینگر برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه مقررات حکومت نظامی و منع آمد و شد وضع کرده است. به گزارش فارس، آن گونه که رسانه های هندی خبر می دهند، مقررات حکومت نظامی از بیم برگزاری اعتراضات و تظاهرات علیه لغو وضعیت خودمختاری کشمیر اعمال شده است.

به گزارش ایسنا، «شاهد اقبال چودری»، از مقام های شهری کشمیر گفته، منع آمد و شد امنیتی در شهر سرینگر در پی اطلاع رسانی درباره برگزاری راهپیمایی های ضد گروه های هندی برای سالگرد لغو وضعیت ویژه کشمیر که به «روز سیاه» نامگذاری شده، در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، با توجه به بافت چندمذهبی هند، سیاست هایی که این گونه مسلمانان را که بیش از 200 میلیون از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، نشانه می رود و تحریک می کند، نتیجه اش قربانی کردن امنیت پایدار است. وقتی مقامات رسمی این کشور به طور رسمی بخش عمده ای از مردم را از حقوق خود محروم می کنند، باید منتظر باشد که درخت «تبعیض»ی که می کارد، میوه «خشونت» دهد!