آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۱
صفحه آخر (جهان)
۱۲

سایت صهیونیستی «واللا» هشدار داد: 2 میلیون و 600 هزار صهیونیست در تیررس موشک های مقاومت

پایگاه صهیونیستی «واللا» در مقاله ای تحلیلی اذعان کرده، 2 میلیون و 600 هزار شهرک نشین در معرض خطر موشک ها بدون حمایت مناسب هستند و این نشان دهنده این است که جبهه داخلی «اسرائیل» آماده جنگ آتی نیست.

یکی از بزرگترین نگرانی های ساکنان سرزمین های اشغالی این است که هیچ سپر دفاعی قابل اطمینانی در برابر موشک های مقاومت وجود ندارد. این مسئله از سوی رسانه های صهیونیست نیز بارها اعلام شده است. امیر بوخبوط، نویسنده صهیونیستی هم به تازگی در مقاله ای تحلیلی در سایت واللا نوشت: «تعداد تهدیدات هوایی به صدها هزار می رسد. 28 درصد شهرک نشینان در نزدیکی منازلشان بدون پناهگاه زندگی می کنند و تنها تعداداندکی از آنها از حمایت مناسب برخوردارند. هنوز طرحی که کابینه آن را تصویب کرده اجرایی نشده و ارتش می گوید مسئول آن نیست...این ارقام و اعداد گزارش سالانه ای است که ناظر دولت برای «یاریو لوین»، رئیس کنست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بنی گانتس، وزیر جنگ و آویو کوخاوی، فرمانده ارتش اسرائیل فرستاده است». در این گزارش همچنین آمده: «در زمینه آمادگی ها برای حمایت از تاسیسات حیاتی، اسرائیل در معرض تهدید هوایی خطرناک و گسترده ای مثل موشک هاست. تعداد تهدیدات هوایی دشمن (مقاومت) در سال 2020 به چند صد هزار می رسد و بین سال 2000 تا 2019، 21 هزار موشک و خمپاره از نوار غزه شلیک شده است. درحالی که وزارت دفاع به حمایت از زیرساخت حیاتی نپرداخت و طرحی برای حمایت ندارد».

به گزارش ایسنا، در این مقاله به عدم هماهنگی وزارت جنگ و امنیت داخلی هم تاکید شده: «اختیارات وزارت دفاع و امنیت داخلی درباره جبهه داخلی هنوز مشخص نشده است. طرحی که برای تخلیه شهرک نشینان از مناطق درگیر توسط هیئت وضعیت فوق العاده تهیه شده به اصول اساسی نادرستی تکیه دارد و اجرای آن دشوار است و همه این ها نشان می دهد اسرائیل آماده هیچ جنگی نیست». پایگاه صهیونیستی «واللا» در پایان اذعان کرده که، 2 میلیون و 600 هزار شهرک نشین در معرض خطر موشک ها هستند و این نشان دهنده این است که جبهه داخلی آماده جنگ آتی نیست.