آرشیو چهار‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۴۹۵۳
شرکت ها
۲۹

بانک و بیمه

اعلام نرخ سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری در بانک ها

دنیای اقتصاد : پس از اعلام مصوبه بانک مرکزی در خصوص تغییر نرخ سود سپرده های بانکی که با هدف حفظ ارزش پول ملی و ایجاد ثبات در نظام پولی و مالی کشور اعلام شد، برخی بانک ها به صورت رسمی این نرخ ها را اعلام کردند.

 در این راستا بانک ایران زمین  نیز بر اساس مصوبه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در خصوص سقف نرخ سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری نرخ جدید سود سپرده های بانکی خود را اعلام کرد.  نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری در بانک ایران زمین  شامل سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی  به میزان 10درصد، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه سه ماهه 12درصد، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه 6 ماهه 14درصد، سپرده سرمایه گذاری با سررسید یک سال 16درصد و نرخ سود سپرده سرمایه گذاری با سررسید دو سال نیز 18درصد است.  همچنین روابط عمومی موسسه اعتباری ملل نیز اعلام کرده که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نرخ سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی، ویژه سه ماهه، ویژه 6 ماهه، یکساله و دوساله در موسسه اعتباری ملل تغییر کرد.

این موسسه نیز نرخ های خود را مانند بانک ایران زمین و براساس مصوبه شورای پول واعتبار وابلاغ بانک مرکزی اعلام کرده است. مشتریان این موسسه نیز می توانند با افتتاح سپرده های فوق در 340 شعبه موسسه اعتباری ملل از مزایای آن بهره مند شوند.

رشد حق بیمه تولیدی بیمه ما

دنیای اقتصاد : حق بیمه تولیدی شرکت بیمه «ما» در چهار ماه منتهی به تیر ماه سال جاری با 45 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 3920 میلیارد ریال رسید. حق بیمه تولیدی شرکت بیمه «ما» در تیر ماه سال 1399 بیش از 165/ 1 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 50 درصد رشد داشته است. بیمه «ما» در چهار ماه ابتدایی سال 99 نزدیک به 3920 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده است که نسبت به رقم 2690 میلیارد ریالی سال 98 بیش از 45 درصد رشد داشته است. این در حالی است که به دلیل مدیریت صحیح ریسک، سهم پرتفوی های پر ریسک ثالث و درمان کاهش یافته و تنها 37 درصد از کل پرتفوی تولید شده به این دو رشته بیمه ای اختصاص یافته است.