آرشیو پنجشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۲
جامعه
۱۰

رئیس جمعیت هلال احمر ایران خبر داد: ارسال محموله 95 تنی دارو و مواد غذایی به لبنان

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تیم امدادی و درمانی هلال احمر در لبنان مستقر می شود و با احصای نیازها و مشکلات موجود، ارسال محموله های امدادی به این کشور ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی اظهار داشت: پس از وقوع حادثه انفجار در لبنان و گفت وگو با رئیس صلیب سرخ لبنان و رئیس منطقه شمال آفریقا (منا)، بلافاصله هماهنگی های لازم با سفیر کشورمان در لبنان برای ارسال کمک های فوری هلال احمر شامل کمک های دارویی و غذایی انجام شد. همتی افزود: کمک های بشردوستانه هلال احمر به ظرفیت 95 تن مواد غذایی و دارویی به همراه یک بیمارستان صحرایی آماده برای کمک به آسیب دیدگان حادثه سه شنبه به وسیله دو هواپیمای باری به بیروت ارسال شد.

وی تاکید کرد: بیشتر داروهایی که ارسال می شود ویژه حوادث اینچنینی و شامل داروهای تروما، شکستگی و... می شود.  رئیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تیم امدادی و درمانی هلال احمر در لبنان مستقر می شود و با احصای نیازها و مشکلات موجود، ارسال محموله های امدادی به این کشور ادامه می یابد.

همتی با اشاره به اعزام تیم 37 نفره درمانی هلال احمر شامل پزشکان متخصص و جراح، ارتوپد و بیهوشی به لبنان گفت: تیم پزشکی ما اقدامات اولیه درمانی و عمل های جراحی انجام خواهند داد و علاوه بر آن اقلام زیستی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و گرمای هوا و تجربه های امدادرسانی در این کشور، ارسال خواهد شد. علاوه بر این اگر امکان درمان مجروحان و مصدومان حادثه به دلیل کمبود امکانات در لبنان میسر نباشد، تعدادی از بیماران برای ادامه روند درمان به ایران منتقل می شوند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین کمک ها اقلام دارویی و زیستی خواهد بود، افزود: اگر در منطقه حادثه دیده نیاز به اسکان اضطراری وجود داشته باشد جمعیت هلال احمر ایران آماده کمک رسانی و اعزام امدادگران متخصص به این کشور است. امروز هم یک تا دو محموله اقلام دارویی و زیستی و کمک های غذایی 72 ساعته به کشور لبنان ارسال می کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که هماهنگی های لازم برای جمع آوری کمک های مردمی انجام شده است، گفت: در این زمینه فراخوان عمومی نداریم و فقط شماره حساب جمعیت هلال احمر به اعضا و خیران جمعیت داده شده است.