آرشیو پنجشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۳۷۸۶
حوادث
۱۰

دستبرد هکر 14 ساله به 200 حساب بانکی

شرق: پسری 14ساله که با استفاده از فیشینگ از 200 حساب بانکی سرقت کرده بود، شناسایی شد.

چندی پیش شهروندی اراکی شکایتی را مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش به پلیس فتا ارائه داد و بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

در تحقیقات انجام شده مشخص شد این فرد در یک کانال تلگرامی برنامه ای را دانلود کرده و برای فعال سازی آن، از طریق این برنامه به یک درگاه اینترنتی هدایت شده که بعد از واردکردن اطلاعات حساب بانکی اش در این درگاه، متوجه برداشت غیرمجاز از حسابش شده است.

با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا اطلاعاتی درباره سرقت از حساب بانکی افرادی دیگر از طریق این برنامه جعلی که با عنوان خرید شارژ ارزان قیمت و سهام عدالت در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شد، به دست آمد.

در روند تحقیقات تکمیلی پلیس، عامل این برداشت های غیرمجاز شناسایی شد و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی این فرد که نوجوانی 14ساله است، دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. متهم با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به این پرونده به دست آمده بود، به تبلیغ نرم افزار فیشینگ با عنوان خرید شارژ ارزان قیمت و سهام عدالت در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد و گفت با این روش اطلاعات 200 حساب بانکی را سرقت کرده است.

سرهنگ یوسف سپهوند، جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی، با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند در واقع طعمه ای از سوی کلاهبرداران است، گفت: کاربران مراقب باشند به هر برنامه ای که در فضای مجازی تبلیغ می شود، اعتماد نکنند؛ زیرا افراد سودجو از طریق این نرم افزارها کاربران را به درگاه های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آنها می کنند.

سرهنگ سپهوند گفت: کاربران از عضویت در کانال های تلگرامی تحت عناوین فروش شارژ ارزان قیمت، فروش اکانت بازی های رایانه ای، همسریابی، ماهواره جیبی و... جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند.