آرشیو پنجشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۷۲۵
ورزش
۴

به وقت المپیک

6 و 7 آگوست 1992

2 برنز برای 2 برادر

برادران خادم روی سکوی برنز المپیک بارسلون. هر دو شایسته کسب مدال طلا بودند اما امیر به یک حریف کره ای باخت و رسول هم مغلوب کوین جکسون آمریکایی شد. این برای نخستین بار بود که 2 برادر در المپیک مدال همرنگ برنز به دست می آوردند؛ اولی در دسته 74کیلوگرم و دومی در دسته 82کیلوگرم.

7 آگوست 1992

خوش رنگ ترین مدال

خوش رنگ ترین مدال کاروان 27 نفره ایران در المپیک بارسلون روی سینه عسکری محمدیان درخشید. او در دسته 62کیلوگرم  کشتی آزاد جز شکست مقابل جان اسمیت در فینال، همه حریفانش را از پیش رو برداشت.

6  آگوست 2012

نقره ای که طلا شد

سورپرایز بزرگ المپیک لندن برای کاروان ورزشی ایران نقره نواب نصیرشلال بود. او که در دسته 105کیلوگرم وزنه می زد نایب قهرمان المپیک شود. با این حال پس از دوپینگ وزنه بردار اوکراینی، نواب هم پس از شش سال قهرمان المپیک معرفی شد.

6  آگوست 2012

پرامید مثل امید

در تاریخی ترین المپیک ایران، کشتی فرنگی هم با کسب 3مدال طلا تاریخ ساز شد. یکی از آن مدال های زرین سهم امید نوروزی بود.

7  آگوست 2012

سکوی تاریخی

یک حسن ختام رویایی در دسته فوق سنگین؛ جایی که بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی مدال های طلا و نقره المپیک را به گردن آویختند. این باارزش ترین سکوی دوگانه تاریخ ورزش ایران در المپیک ها بود.

7  آگوست 2012

مدال تاریخی

با پرتاب غرورانگیز احسان حدادی دوومیدانی ایران هم برای نخستین بار صاحب مدال المپیک شد.  رنگ مدال ارزشمند احسان در پرتاب دیسک نقره بود.