آرشیو پنجشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۷۲۵
زندگی: ماشین
۱۵
خودروی روز

روسیه هم صاحب خودرو برقی می شود

در  شرایطی که هر روز اخبار متنوعی از رقابت تنگاتنگ غول های خودروسازی جهان برای تولید خودروهای فناورانه برقی را می شنویم، خبر رسیده است که تولید اولین خودروی برقی روسیه با نام زتا تا اواخر 2020 در شهر تولیاتی، یکی از مراکز اصلی صنعت خودروسازی روسیه آغاز خواهد شد. به گزارش جام جم و به نقل از تسنیم، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد اولین خودروی برقی این کشور با نام «زتا» اواخر سال 2020 به تولید انبوه می رسد. تولید این خودرو در شهر تولیاتی، از مراکز اصلی خودروسازی در روسیه آغاز خواهد شد. این خودرو ابتدا در بازار داخل به فروش می رسند ولی پروژه تجاری اولیه زتا نشان می دهد که احتمالا به سایر کشورها هم صادر خواهد شد.

وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرده است مجوز این خودرو 70 درصد تکمیل شده و انتظار می رود این فرآیند تا پایان سال جاری میلادی کامل شود.

تولیدکنندگان زتا قبلا اعلام کرده بودند ده خودرو در سال جاری میلادی تولید می شود و قصد دارند این رقم را در سال 2021 به 2000خودرو برسانند.

این کارخانه می تواند سالیانه حدود 15 هزار خودرو تولید کند. با توجه به سابقه روس ها در عرضه خودروهای ارزان قیمت می توان بازارهای آسیایی  و اروپای شرقی را جولانگاه عرضه این مدل برقی روسی پیش بینی کرد.