آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۳۷۸۸
حوادث
۱۰

کلاهبرداری با اپلیکیشن رسیدساز جعلی

شرق: شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری می کرد، شناسایی و دستگیر شد. فردی چندی قبل به پلیس فتای فارس مراجعه کرد و توضیح داد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه پی اس 4 در یکی از سایت های واسطه گر، فردی با برقراری تماس خواهان دستگاه شد و پس از مدتی به در منزل مراجعه کرد و با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش که نشان می داد پول به حساب شاکی واریز شده است، مدعی شد وجه کالا به حساب فروشنده واریز شده و کالای مدنظر را دریافت کرد؛ اما پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه شد پولی به حسابش واریز نشده است.

در بررسی های فنی معلوم شد متهم از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری کرده است. سپس بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فارس قرار گرفت.

با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی شد و ضمن هماهنگی قضائی تیمی از کارآگاهان به محل سکونت او مراجعه و با توقیف همه ادله های دیجیتالی او را دستگیر کردند. متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی بود؛ ولی پس از مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به کلاهبرداری اعتراف کرد.

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای فارس، با تایید این خبر گفت: شهروندان باید سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب بانکی با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مدنظر اطمینان حاصل کنند.