آرشیو سه‌شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۴۹۵۷
شرکت ها
۲۷
صنایع معدنی

افزایش دو برابری صادرات شرکت مس نسبت به سال گذشته

دنیای اقتصاد : مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس با بیان اینکه شرایط فروش شرکت در حال حاضر به گونه ای است که اکنون از تولید جلوتر هستیم، گفت: در حال حاضر صادرات ما نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است. اردشیر سعدمحمدی با اشاره به میزان فروش شرکت مس در چهارماه نخست امسال افزود: شرکت مس در طول این مدت 9150 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد رشد داشته است. این میزان فروش نشان می دهد شرکت مسیر خود را به درستی طی می کند. وی با تاکید بر اینکه شرکت مس مسیر خوبی را از نظر رفتار حرفه ای طی می کند، عنوان کرد: در بحث تولید مفتول، تاکید ما بر این است که شرکت مس نباید به هیچ عنوان از بازار مفتول خارج شود. شرکت مس می تواند به ازای هر تن محصول 200 دلار افزایش درآمد در مفتول داشته باشد.

تلاش برای حفظ دارایی های صندوق بازنشستگی مس

سعدمحمدی همچنین به وضعیت صندوق بازنشستگی صنعت مس اشاره و بیان کرد: تمام سعی ما بر این است که در مجمع عمومی فوق العاده ای که در شهریورماه برای افزایش سرمایه تشکیل می شود، بتوانیم بحث صندوق را نهایی و قانونی کنیم.

سعدمحمدی برنامه ریزی برای خرید موارد مورد نیاز شرکت مس در زمینه مقابله با بیماری کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: تجربیاتی که از بیماری کرونا در این مدت شکل گرفته است، باید مکتوب شود تا از این پس مجبور به گرفتن تصمیمات آنی نباشیم و بتوانیم با برنامه ریزی در خصوص این بیماری اقدام کنیم. مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین اظهار کرد: در حال حاضر اکتشافات ما شرایط بسیار خوبی دارد، به طوری که سال گذشته نزدیک به 530 میلیون تن ذخیره جدید اکتشاف شده و خبرهای خوبی در زمینه اکتشافات در راه است.