آرشیو سه‌شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۵
صفحه آخر (جهان)
۱۲

دادگاه واشنگتن بن سلمان را به اتهام تلاش برای ترور احضار کرد

دادگاه واشنگتن در پرونده شکایت «سعد الجابری»، مشاور سابق ولیعهد سعودی و مقام سابق بلند پایه اطلاعاتی این رژیم «بن سلمان» را، احضار کرد! بن سلمانی که فقط در یک قلم چیزی نزدیک به، 500 میلیارد دلار به آمریکایی ها رشوه داد!

دردسرهای «سعد الجابری» مشاور «محمد بن نایف» ولیعهد سابق سعودی برای «محمد بن سلمان» ولیعهد جانی عربستان تمامی ندارد. در جدیدترین مورد، دادگاهی در واشنگتن آمریکا در پی شکایت «سعد الجابری» از بن سلمان برای وی حکم جلب صادر کرده است. الجابری از دادگاه خواسته بود تا به خاطر برنامه ریزی بن سلمان و نزدیکانش برای قتل او، ولیعهد سعودی را محکوم به پرداخت غرامت کند. در روزهای اخیر نیرو های امنیتی کانادا، تدابیر حفاظت از الجابری  را تشدید کردند. تشدید تدابیر حفاظت از الجابری پس از آن صورت گرفت که مقامات کانادایی تلاش جدید برای ترور او به دست مزدوران محمد بن سلمان ولیعهد فعلی سعودی را تایید و آن را خنثی کردند.

محمد بن سلمان و مشاورانش در ماه می(اردیبهشت) گذشته، اعزام مزدوران سعودی از مرز های آمریکا به کانادا را برای ترور سعد الجابری بررسی کرده بودند. در شکایت اخیر الجابری علیه محمد بن سلمان، بر این موضوع تاکید شده است. الجابری در شکایتش محمد بن سلمان ،«سعود القحطانی»، «احمد العسیری» و «بدر العساکر» مردان نزدیک بن سلمان و شماری دیگر از افراد وابسته به ولیعهد عربستان را به تلاش برای به دام انداختن و قتل وی مانند قتل«جمال خاشقجی» متهم کرده است. سعد الجابری پیش از این در زمان قدرت داشتن «محمد بن نایف» ولیعهد سابق به عنوان رئیس واحد ضدجاسوسی عربستان فعالیت می کرده است. محمد بن نایف آل سعود، ولیعهد سابق عربستان و رقیب محمد بن سلمان بود که در سال 2017 میلادی با حکم ملک سلمان تمام مناصب حکومتی خود همچنین مقام ولایتعهدی را از دست داد و محمد بن سلمان جایگزین او شد.