آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۴۱۷
صفحه اول
۱

حمیدالله سردارزهی، چهره برجسته بلوچ ها درگذشت

حمیدالله سردارزهی، روشنفکر و از چهره های تاثیرگذار در عرصه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سیستان و بلوچستان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

او که از محبوبیت و احترام بالایی نزد بلوچان داخل و خارج کشور برخوردار بود، تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه های انگلیس به اتمام رساند و به خاطر عشق و علاقه ای که به وطن داشت پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت و تلاش های قابل توجهی برای توسعه و رشد فکری و فرهنگی این سامان انجام داد.

علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری و سخنگوی دولت در پیامی به مناسبت درگذشت سردارزهی، او را از محورهای خیر جمعی در استان رنج دیده سیستان و بلوچستان نامید و این ضایعه را به مردم صبور استان سیستان و بلوچستان بخصوص مردم چابهار و دشتیاری و خانواده سردارزهی تسلیت گفت. در این پیام آمده است: برخی افراد همانند لکوموتیو قطار به مثابه کشانه های خیر و برکت و فرهنگ و ادب عمل می کنند.زنده یاد سردارزهی از محورهای خیر جمعی در استان رنج دیده سیستان و بلوچستان بود. در سمت دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با سازمان های مردم نهاد زیادی در منطقه سروکار داشتم و نقش محوری و شخصیت اثرگذار آن مرحوم کاملا مشهود بود.ضمن عرض تسلیت این واقعه جانسوز به مردم صبور استان سیستان و بلوچستان به خصوص مردم چابهار و دشتیاری، خانواده محترم سردارزهی و همراهانش در خیر جمعی از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت، مغفرت و علو درجات را مسالت دارم.