آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۶
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

حسان دیاب نخست وزیر لبنان چوب استقلال خود را خورد وقتی که به وزیر خارجه فرانسه گفته بود من حریری نیستم که از بیرون دستور بگیرم!

3087—0914

آلمان یک ماه قبل حزب الله را گروه تروریستی اعلام کرد ماکرون رئیس جمهور فرانسه هم بعد از فاجعه انفجار بیروت به لبنان رفت تا پازل فتنه را تکمیل سازد و خلاصه حزب الله را دچار درگیری داخلی بکند. سادگی است که در این شرایط کسی متوجه دشمن و توطئه او نباشد.

8688—0938

یادداشت روز اخیر آقای محمد ایمانی در روزنامه کیهان که حال و روز این ایام لبنان را به قلم آورده خواندنی است. ویژگی و برجستگی این یادداشت بند 9 این مقاله است. آنجایی که حضرت امام خمینی(ره) فرموده اند اگر دشمن یعنی آمریکا را آرام بگذارید لحظه ای آرامتان نخواهد گذاشت.

0049—0911

چند شب پیش چهره صمیمی و دوست داشتنی یادگار دوران دفاع مقدس سردار عزیز حاج علی فضلی را در تلویزیون دیدم که خیلی هم دلمان برایش تنگ شده بود. با خود گفتم، ای کاش مسئولان دولتی هم مثل ایشان بودند که مشکلات متعدد جسمی، باعث کم کاری ایشان نشده است. سلام بر چنین مدیرانی.

طاهری- عزیزآباد

این روش اخیر گشایش اقتصادی دولت ظاهرا برای مردم که گشایشی ندارد زمین سوخته هم برای دولت بعد برجا می گذارد.

3991—0938

تحریم آنچنان بر ما اثر ندارد که سیاست های دولت ما را تحت فشار کشنده و ویران کننده قرار داده است. ما تحریم داخلی هستیم. سیمان، میلگرد، شیر، ماست، لوبیا و...! همه تولید داخلند و تحت مدیریت دولت پس چرا قیمت ها سرسام آور بالا رفته اند؟ قیمت خودروهای داخلی را چه کسی و یا کسانی افزایش داده و بالا نگه داشته اند... نفوذی ها می خواهند نظام را از درون خراب کنند... ولی این خواب آشفته آنها تعبیر نخواهد شد و کور خوانده اند.

0851—0912 و 3949—0912

خنده دار این است که دولتمردان اصلاح طلب هر روز برای مردم مشکل گرانی و تورم درست کرده اند ولی جلوی دوربین ظاهر شده و می گویند دلشان برای مردم می سوزد!

عباسی

اگر کشور در این چند سال آسیب جدی دید و مردم دچار خسارت سنگین شدند دلیل آن وجود افراد ناتوان و ضعیف در پست های مسئولیتی است عجیب اینکه حاضر نیستند عذرخواهی کرده و کنار بروند.

8495—0911

در این یک سال باقی مانده از عمر دولت باید هوشیار بود با وجود ضعف های زیادی که دولتمردان دارند مشکل حادی برای کشور بوجود نیاید و دست دشمنان برای توطئه خالی باشد.

9738—0990

دولت ایران نباید گستاخی اعضای شورای همکاری خلیج فارس را که با نوشتن نامه به دبیرکل سازمان ملل خواستار تمدید تحریم های تسلیحاتی کشورمان شده اند بی جواب بگذارد. یکی از واکنش های ایران می تواند بازرسی کشتی های این چند کشور در آبهای خلیج فارس باشد.

2977—0933

دو ضلع از مثلث شومی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای فشار حداکثری علیه ایران تشکیل داده بود یعنی بولتون و هوک کنار گذاشته شده اند. از این مثلث فقط پمپئو وزیر خارجه آمریکا باقی مانده که او هم سرش به سنگ خواهد خورد و به زباله دان خواهد رفت.

2907—0912

ضمن تشکر و سپاس از دستگاه قضایی و بویژه رئیس جهادی و انقلابی آن، عرض می کنم وقتی با بسیاری از مردم کوچه و بازار صحبت از دستگاه قضایی می شود همه امیدوارند و انتظار دارند حکمی کمتر از اعدام برای افراد رذل و خبیثی که خون مردم را به شیشه کرده اند و با احتکار دارو، ارز، سکه، مسکن، خودرو، باعث متلاشی شدن زندگی بسیاری از جوانان و مردم شده اند و بسیاری را از همه چیز دلسرد کرده اند در نظر گرفته نشود. چون زندان برای این ها به منزله هتل خواهد بود.

مولوی

خوب شد تاریخ برگزاری آزمون سراسری دانشگاه های کشور به تعویق افتاد. خطر ویروس کرونا جدی است و سلامت جان دانش آموزان باید همیشه در اولویت باشد.

4387—0930

از مسئولین امر درخواست می شود زمان قطعی آزمون کنکور را یک بار برای همیشه اعلام کنند. یک سال دانش آموزان خود را برای آزمون آماده کرده اند و شیوه فعلی اعلام زمان برگزاری آن جز ایجاد اضطراب برای آنها ارمغانی ندارد.

9286—0914 و 7987—0912

در کشورهای موفق در مهار اپیدمی کرونا، اصل را بر بیماریابی و پیگیری مبتلایان گذاشته اند که دیگران را مبتلا نکنند. چند کارشناس در یک شهر با تلفن و فضای مجازی می توانند بیماران مثبت شده را راهنمایی کنند که به مکانهای عمومی و سرکار نروند و چگونه قرنطینه خانگی را رعایت کنند. معلوم نیست چرا بهداشت این برنامه را که مصوب هم شده اجرا نمی کند؟!

دکتر یغمایی

در این شرایط کرونایی و تاکید مسئولین بهداشتی بر عدم مسافرت چرا تولیدکنندگان رب و بستنی به تبلیغ کمک هزینه سفر تاکید دارند؟!

2274—0921

تولید ماسک برای کودکان بسیار کمیاب است با توجه به تاکید مسئولین بهداشتی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک برای افراد بالای 2 سال لازم است مسئولین امر تولید ماسک برای کودکان را هم در دستور کار خویش قرار دهند.

6263—-0938

در ماه مبارک رمضان برنامه سمت خدا که به طور زنده از شبکه 3 پخش می شد همزمان از رادیو قرآن نیز پخش می شد و بسیاری از مردم کشورمان که در جاده ها و بیابان ها و... به تلویزیون دسترسی نداشتند از برنامه معرفت افزا و معنوی سمت خدا بهره مند می شدند ولی متاسفانه پس از ماه مبارک پخش این برنامه از رادیو قرآن قطع شد. لذا از مسئولین امر درخواست می شود نسبت به پخش مجدد و همزمان با شبکه 3 از رادیو اهتمام ورزند. حتی اگر در آن ساعت امکان ندارد در ساعت دیگری پخش کنند.

2842—-0910 و 4780—-0938 و 6455—–0910

تصاویر امام راحل و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در گلزار شهدای سوم خرداد قم نزدیک حرم مطهر بر اثر گرد و غبار کدر و آلوده شده است چندین بار به بنیاد شهید تذکر دادیم تا نهایتا به جای قرار دادن سایبان مناسب، یک باریکه کارتن روی عکس ها گذاشتند. حالا مجددا عکس ها کثیف شده و کارتن ها آویزان شده اند! چرا اینقدر بی توجهی می کنند؟!

2914—-0990

در حالی که آزمون سراسری کنکور کارشناسی ارشد با بیش از ششصد هزار نفر شرکت کننده در مدت 4 ساعت برگزار شد چرا مجوز برگزاری آزمون برای زیر ده هزار شرکت کننده فنی حرفه ای در یک ساعت را ندادند و آن را سه ماه به تعویق انداختند؟!

4170—-0902

با توجه به گرانی موتورسیکلت های صفر کیلومتر در بازار، بسیاری از مردم از موتورسیکلت های خود که قابل استفاده است برای امرار معاش بهره می گیرند ولی متاسفانه نیروی انتظامی شماره پلاک برایشان در نظر نمی گیرد. اکثر این افراد نیز توان مالی تبدیل موتورسیکلت خود به صفر کیلومتر را ندارند. از مسئولین امر درخواست می شود مشکل این قشر را حل کنند. اگر قانون لازم است مجلس محترم طرح آن را بدهد.

8495—-0911

دولت می تواند سربازان را به صورت پیمانی 5 ساله و با پرداخت حقوق در سازمان ها و دستگاه های دولتی مشغول به کار کند و از این طریق از آمار بالای بیکاری و بیکاران در جامعه بکاهد.

0685—-0916