آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۶
اخبار کشور
۳

سرلشکر باقری: 20 هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های نیروهای مسلح بستری شدند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هم اکنون حدود 650 بیمار در بیمارستان های نیروهای مسلح بستری هستند و بیمارانی که طی این مدت در بیمارستان های ما بستری شدند، بالغ بر 20 هزار نفر بوده است.

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری جلسه قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا(ع) نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا(ع) بیش از 5 ماه است که در ستاد کل و تمامی رده های نیروهای مسلح کارش را آغاز کرده است.

وی گفت: ما در بیمارستان های نیروهای مسلح پذیرای بیماران مبتلا به کرونا هستیم و هم اکنون حدود 650 بیمار در این بیمارستان ها بستری هستند و بیمارانی که طی این مدت در بیمارستان های ما بستری شدند، بالغ بر 20 هزار نفر بوده است.

به گزارش تسنیم، سرلشکر باقری افزود: فعالیت های علمی و پژوهشی نیروهای مسلح نیز در این رابطه ادامه دارد و از میان بیش از 100 طرح ارائه شده 18 طرح به تصویب رسید و از آن ها پشتیبانی کردیم. این طرح ها در حوزه های مختلف مانند دارو و واکسن در حال اجراست و طرح های دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) جزو طرح های برتر در مجموعه کشور است که عزیزان وزارت بهداشت هم این را اعلام کردند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: آنچه که در جلسه بحث شد، پیرامون ارائه ای بود که عزیزان ما در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا مطرح کردند. این عزیزان وضعیت را تشریح کردند و موضوع ما برنامه ریزی برای تداوم ماموریت های نیروهای مسلح در شرایط تداوم بیماری کرونا برای حداقل تا پایان سال 99 است، چون ماموریت های نیروهای مسلح تعطیل بردار نیست و به صورت شبانه روزی جریان دارد.

وی ادامه داد: اینکه مراکز آموزشی نیروهای مسلح چگونه به فعالیت خود ادامه دهند و ماموریت های مختلف دفاعی و امنیتی تمرین ها و رزمایش ها چگونه ادامه پیدا بکند، موضوعاتی بود که در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد. تاکنون در مراکز نیروهای مسلح هیچ مورد حادی نداشتیم و همه آموزش های ما جریان دارد و تعطیل بردار نیست.

سرلشکر باقری اظهار داشت: میزان ابتلا به کرونا در بین کارکنان نیروهای مسلح از میزان میانگین ملی پایین تر است و این به دلیل همین پیشگیری هاست و این روند ادامه خواهد داشت.