آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۶
اقتصادی
۴

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر: تامین خوراک دام به راحتی در داخل کشور امکانپذیر است

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: سال 1400 به میزان50 درصد مصرف مرغ در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا اسکندری در مراسم رونمایی از احیای مرغ آرین و کتاب مقابله با تحریم ها اظهار کرد: در حال حاضر با شش واحد بخش خصوصی به تولید و پرورش جوجه آرین همکاری داریم. گله آرین در سال 1370 وارد کشور شد، اما بعد از آزادسازی صنعت طیور نژادهای دیگر وارد کشور شدند.

وی ادامه داد: اواخر سال 98 حدود 28 هزار قطعه آرین به سازمان اقتصادی کشور تحویل داده شد. پس از آن تیمی همراه با متخصصان در این زمینه تشکیل دادیم. همچنین وزارت جهادکشاورزی مجری طرح لاین آرین است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: مرغ مادر این محصول در 10 واحد عرضه می شود. پیش بینی می شود این طرح بتواند سال 1399 یا 1400 حدود 50 درصد از نیاز کشور به مرغ را برآورده کند. همچنین جوجه گوشتی آن از خرداد 1400 به بازار عرضه می شود.

اسکندری افزود: به جوجه های اجداد وارداتی ارز وارداتی تعلق می گیرد. به طور مثال قیمت یک جوجه اجدادی با ارز دولتی حدود 300 هزار تومان تمام می شود. همچنین دولت به دامدارانی که جوجه آرین را خریداری کنند، در مجموع 1600 میلیارد تومان کمک می کند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: سالانه حدود 10 تا 15 میلیارد دلار انواع محصولات کشاورزی و خوراک دام وارد کشور می شود. این در حالی است که محصولات مذکور به راحتی در داخل کشور قابل تامین است، اما عده ای تفکرشان معکوس شعار ما می توانیم» است.

اسکندری تصریح کرد: الکتروموتور های ضدانفجار موجود کشور در گذشته در آمریکا تولید می شد اما با کمک مهندسان جوان ایرانی مسیر تعمیر موتور ها را آغاز کردیم و اکنون توانسته ایم به تولید موتور های ضدانفجار در داخل کشور بپردازیم.

وی بیان کرد: مرغ مادر این محصول در 10 واحد عرضه می شود.پیش بینی می شود این طرح بتواند سال 1399 یا 1400 حدود 50 درصد از نیاز کشور به مرغ را برآورده کند. همچنین جوجه گوشتی آن از خرداد 1400 به بازار می پیوندد. البته ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان به اجرای این طرح کمک می کنند.