آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۶
اقتصادی
۴

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار: قیمت نهاده های دامی تا 5 برابر افزایش یافته است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به چند برابر شدن قیمت ریزمغذی ها و واکسن گفت: هم اکنون در بازار نهاده ها فقط بحث کمبود مطرح نیست الان دیگر نهاده پیدا نمی شود.

ناصر نبی پور در گفت وگو با خبرگزاری مهر، شرایط بازار نهاده های دامی و تخم مرغ را بسیار نامطلوب توصیف کرد و گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری 9000 تومان است در حالی که ستاد تنظیم بازار قیمت را 9500 تومان تعیین کرده بود.

وی افزود: در حال حاضر قیمت تخم مرغ با احتساب ارز 4200 تومانی برای نهاده ها؛ 14 هزار و 200 تومان است این در حالی است که نهاده ها نیز با ارز 4200 به دست تولیدکننده نمی رسد. این فعال بخش خصوصی ادامه داد: قیمت ریزمغذی ها حداقل چهار تا پنج برابر و قیمت واکسن حدود چهار تا 10 برابر شده است. هم اکنون در بازار نهاده ها فقط بحث کمبود مطرح نیست الان دیگر نهاده پیدا نمی شود. دیروز سویا را به قیمت 7950 تومان خریداری کردیم امروز نرخ آن به 9000 تومان رسیده است.

نبی پور قیمت هر کیلوگرم ذرت را نیز 2600 تومان اعلام کرد و گفت: در صورت ادامه این روند مرغداران مرغ های جوان خود را نیز به کشتارگاه خواهند فرستاد.

وی درباره طرح تحویل نهاده خام به کارخانجات خوراک و تحویل دان آماده به تولیدکننده بیان کرد: در این زمینه تجربیات خوبی وجود ندارد و برخی کارخانجات باعث بدبینی تولیدکنندگان شده اند به همین دلیل مرغدار برای خرید به آنها مراجعه نمی کند. اگر قرار است این طرح اجرا شود باید زیر نظر خود تشکل ها باشد. به این معنا که تشکل ها یا کارخانه ای را بخرد یا اجاره کند و یا با آن قرارداد ببندد در این صورت طرح موفق خواهد شد.