آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۶
اقتصادی
۴

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران خبر داد: خودکفایی کشور در تامین کاتالیست پالایشگاه ها

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با اشاره به تدابیر پیش بینی شده در این پالایشگاه، اظهار کرد: می توان گفت احتمال بروز حادثه مشابه بیروت صفر است.

به گزارش ایسنا، حامد آرمان فر دیروز در نشستی خبری گفت: به رغم تحریم و تلاش هایی که داشته ایم همواره تهدید نیز می شویم، اما این اطمینان را می دهیم که اتفاقی رخ نخواهد داد به لحاظ امنیت و ایمنی استانداردهای خاص خودمان را داریم و محافظت صورت می گیرد. وی ادامه داد: ما تجارب جنگ و بمباران پالایشگاه ها را داریم. در زمان حریق و آتش سوزی مخازن پروتکل هایی داریم مبنی بر اینکه مخازن کناری خنک می شوند که آتش تسری پیدا نکند اما در هر حال حریق در نفت اجتناب ناپذیر است.

آرمان فر خبر داد: در تولید کاتالیست به دلیل تحریم مشکل وجود داشت ولی در حال حاضر در تامین کاتالیست به خودکفایی کامل رسیده ایم. مدیرعامل پالایشگاه تهران گفت: در حال حاضر روزانه هفت میلیون لیتر بنزین پاک در این پالایشگاه تولید می شود که با اجرای طرح تبدیل کاتالیستی نفتا علاوه بر افزایش کیفیت بنزین تولیدی به یورو5 ، ظرفیت تولید نیز به 8/5 میلیون لیتر می رسد.

آرمان فر با بیان اینکه گازوییل پالایشگاه تهران مطابق استانداردهای یورو است و نسبت به پالایشگاه های دیگر کیفیت بالاتری دارد، توضیح داد: با وجود مشکلات در شرایط کرونا، تعمیر اساسی انجام شده است. وی اظهار کرد: روزانه 53 هزار و 500 بشکه معادل هشت میلیون لیتر گازوییل یورو 4 و یورو5 در این پالایشگاه تولید و به تهران و البرز و از طریق خط لوله به مشهد ارسال می شود.

این مسئول با بیان اینکه پروژه برق این پالایشگاه 30 مگاوات است که تا 15 مگاوات امکان افزایش ظرفیت نیز وجود دارد، ادامه داد: همچنین شبکه برق این پالایشگاه به برق سراسری متصل است که سودآوری را ارتقا می دهد. به گفته آرمان فر، اکنون ظرفیت خوراک دریافتی 230 هزار بشکه است که حدود 10 هزار بشکه از آن نفت سنتزی (میعانات گازی) است.