آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۴۱۷
حوادث
۱۲

سوء قصد شبانه به بازپرس جنایی تهران

گروه حوادث: مهاجمان ناشناس در حمله شبانه به بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی پایتخت او را هدف سوء قصد قرار دادند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 8:30 شامگاه دوشنبه 20 مرداد، مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از حمله موتورسواران ناشناس به مرد میانسالی در خیابان فدائیان اسلام خبر داد.با اعلام این خبر بلافاصله ماموران کلانتری 131 شهرری راهی محل حادثه شده و با بدن نیمه جان بازپرس عباس بخشوده از قضات دادسرای جنایی تهران مواجه شدند که نزدیک خودرواش افتاده بود. وی بلافاصله به یکی از بیمارستان های پایتخت منتقل شد و باتوجه به شکستگی جمجمه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شد.در نخستین گام، ماموران به تحقیق درباره این حادثه پرداختند و بررسی ها نشان می داد که بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی پایتخت شب حادثه برای کشیک باید به دادسرای مرکز می رفته و به همین منظور خانه را به قصد رفتن به دادسرا ترک کرده است. اما قبل از آنکه فرصتی برای سوار شدن به خودرواش پیدا کند مورد سوء قصد قرار گرفته است.معاینات پزشکی نیز اعلام کرد که بازپرس جنایی با جسمی سخت مورد حمله قرار گرفته و دو ضربه ای که آنها به سر بازپرس بخشوده زده اند، باعث شکستگی جمجمه او شده است.

اظهارات شاهدان

یکی از شاهدان ماجرا نیز در تحقیقات گفت: در حال عبور از خیابان بودم که مرد میانسالی از خانه اش بیرون آمد و به سمت خودرواش رفت. ناگهان موتورسیکلتی با دو راکب که هر دو چهره شان را پوشانده بودند به سمت او آمدند. از آنجایی که هوا تاریک بود، متوجه نشدیم که با چه وسیله ای به سرش کوبیدند اما بعد از این حمله آنها از محل متواری شدند. می خواستیم شماره پلاک موتورسیکلت را برداریم که متوجه شدیم شماره پلاک را مخدوش کرده اند.

تحقیقات برای دستگیری موتورسواران که به جان بازپرس جنایی سوء قصد کرده اند به دستور بازپرس دادسرای شهرری ادامه دارد. این در حالی است که پزشکان وضعیت جسمانی بازپرس جنایی را بحرانی توصیف کردند و وی در بخش مراقبت های ویژه بستری است.