آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۴۱۷
حوادث
۱۲

حفر تونل در یک خانه برای کشف عتیقه

گروه حوادث: اعضای یک باند که با حفر تونلی 8 متری از داخل یک خانه در نجف آباد قصد پیدا کردن اشیای عتیقه داشتند از سوی نیروهای یگان حفاظت استان اصفهان دستگیر شدند.

سردار امیر رحمت اللهی، فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تشریح این خبر گفت: با دریافت گزارشی مبنی برحفاری غیرمجاز در خانه ای واقع در شهرستان نجف آباد، عوامل یگان بلافاصله پس از هماهنگی با کارکنان انتظامی شهرستان به مکان مورد نظر رفته و دریافتند 8 مرد با استفاده از ادوات حفاری شامل پیکور برقی، موتور برق، تیشه و سنگ فرز نقاط متعددی از خانه را با عمق بسیار بالا حفاری کرده و تونل هایی با طول 8 متر کنده اند.

در ادامه، متهمان با سلاح سرد به کارکنان انتظامی و یگان حفاظت حمله کرده و با ایراد جراحت به دو نفر از عوامل انتظامی و یگان حفاظت، از طریق در انتهای خانه متواری شدند. تا اینکه با هماهنگی رئیس کلانتری منطقه و اعزام نیروهای یگان امداد هر 8 نفر حفار مورد نظر محاصره، دستگیر و با هماهنگی مقام قضایی مکان مورد نظر تا اطلاع ثانوی پلمب و تمامی ادوات حفاری توقیف و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح تحویل شدند.