آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۷۲۹
رسانه: بین الملل
۸
ذره بین

نیوزیلند در 100 روز گذشته ابتلا به ویروس کرونا نداشته است

سازمان جهانی بهداشت مدیریت سختگیرانه نیوزیلند در بحران کرونا را به عنوان الگویی مثال زدنی تحسین کرد. نیوزیلند در 100 روز گذشته حتی یک مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت نکرده، اما تصمیم ندارد مرزهای خود را باز کند.

به گزارش دویچه وله،در نیوزیلند انتقال فردبه فرد ویروس کرونا از صد روز پیش متوقف شده؛ البته هرچند در صد روز گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت نشده اما مقامات وزارت بهداشت نیوزیلند درباره سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی هشدار داده اند.بنا بر آمار رسمی در حال حاضر 23 فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور وجود دارد که از خارج کشور آمده اند و پس از مثبت شدن تست کرونا به مراکز قرنطینه فرستاده شده اند.

اشلی بلومفیلد یکی از مدیران ارشد بهداشتی نیوزیلند تاکید کرد: «صد روز بدون ثبت مورد جدید یک نقطه عطف مهم در پاندمی است، اما همه ما می دانیم که نمی توانیم سهل انگاری کنیم. در کشورهای دیگر دیدیم که ویروس چقدر سریع در مکان هایی که قبلا تحت کنترل بود، دوباره شایع شده است. ما باید آماده باشیم تا درصورت مشاهده موارد جدید به سرعت وارد عمل شویم.»

نیوزیلند 15 مارس (25 اسفند) پس از ثبت چند مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به سرعت با اقدامات سختگیرانه ای، مانع گسترش بیشتر ویروس شد و مرزهای خود را بست. دو روز بعد دولت قرنطینه کامل اعلام کرد؛ اقدامی که با توجه به معیارهای تعریف شده بین المللی برای مقابله با پاندمی، اقدامی بسیار سختگیرانه به شمار می رفت. از این تاریخ به بعد تنها فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها و بیمارستان ها اجازه فعالیت داشتند.