آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۳۷۹۰
حوادث
۱۰

ادغام خودروهای مسروقه و تصادفی؛ شگرد دزدان حرفه ای

شرق: سه سارق حرفه ای بعد از دستگیری اعتراف کردند خودروهای سرقتی را با خودروهای تصادفی ادغام می کردند و می فروختند.

به گزارش خبرنگار ما اوایل تیرماه شخصی برای دریافت پلاک خودرو به یکی از مراکز تعویض پلاک در تهران مراجعه کرد. پس از بررسی اصالت خودروی ماکسیمای خریداری شده توسط این شخص مشخص شد خودرو به لحاظ اصالت مشکل دارد، به همین دلیل بررسی موضوع به کارآگاهان اداره ششم پلیس آگاهی محول شد. مالک خودرو با حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: برای خرید خودرو با مراجعه به سایت دیوار به یک آگهی خودروی ماکسیما با قیمت کمی پایین تر از عرف بازار روبه رو شدم. با فروشنده که خود را فربد معرفی کرد، صحبت کردم و پس از توافق اولیه خودرو را از او خریدم. کارآگاهان اداره ششم در تحقیقات پلیسی پی بردند این خودرو مسروقه است و سارقان آن را به شیوه سندنمره کردن فروخته اند.

با به دست آمدن این اطلاعات، پرونده با عنوان سرقت خودرو تشکیل شد و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاهان با بررسی پرونده و اظهارات شاکی با توجه به سرنخی که داشتند، سراغ فروشنده رفتند. با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی مشخص شد فربد یکی از مجرمان سابقه دار است که به اتفاق دو نفر از همدستانش در حال ارتکاب جرم هستند. با هماهنگی های قضائی دستور دستگیری متهمان صادر و مخفیگاه فربد در یکی از شهرهای غربی کشور شناسایی شد و او و همدستانش در چند عملیات دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

متهمان در بازجویی ها به 10 فقره سرقت خودرو اقرار کردند و گفتند: خودروهای سرقتی را با خودروهای تصادفی دو تا یکی می کردیم و به خریداران می فروختیم.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی موفق شدند 10 دستگاه خودروی سواری مسروقه را شناسایی و توقیف کنند. سرهنگ کارآگاه سیدشمس الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران، با تایید این خبر گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره دوم قرار دارند.