آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۳۷۹۰
حوادث
۱۰

دستگیری 3 بچه محل سارق

شرق: سه موبایل قاپ حرفه ای که اهل یک محل هستند، بعد از دستگیری به بیش از 50 فقره سرقت در محدوده شرق تهران اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار ما اوایل مردادماه پرونده ای با موضوع موبایل قاپی به سرکردگی فردی به نام سیاوش 25ساله به کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات به بررسی سوابق کیفری سیاوش پرداختند و فهمیدند این فرد یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای در زمینه موبایل قاپی در سال های اخیر است. در ادامه تحقیقات دو نفر از همدستان سیاوش به نام های فرشاد و فرهاد نیز شناسایی شدند.

نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی اطلاع داده و دستور دستگیری متهمان از سوی بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شد. کارآگاهان در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مخفیگاه سارقان را در محدوده جنوب تهران شناسایی کردند.

کارآگاهان چند روز پیش در یک عملیات پلیسی هر سه متهم را دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی منتقل کردند. هر سه متهم در بازجویی های اولیه ضمن قبولی گوشی قاپی به بیش از 50 فقره سرقت در محدوده شرق تهران اعتراف کردند.

سیاوش که هدایت این باند را بر عهده داشت، به کارآگاهان گفت: اوایل سال جاری من با تشکیل باندی به اتفاق دو نفر از بچه محل هایم تصمیم به سرقت موبایل از شهروندان گرفتیم. ما پس از سرقت موتورسیکلت های تندرو با پرسه زنی در سطح شرق تهران سوژه های مناسب را که توجهی به اطرافشان نداشتند، شناسایی می کردیم و در یک لحظه موبایل آنان را می قاپیدیم و به سرعت متواری می شدیم .

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با جرائم سرقت های خاص پلیس آگاهی، با تایید این خبر گفت: با توجه به دستگیری سارقان و اعتراف صریح آنها به جرم خود، در اقدامات پلیسی صورت گرفته تاکنون 45 نفر از مال باختگان شناسایی شده اند و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم قرار دارند.