آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۶
اخبار کشور
۱۱

عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد: دولت مسئله به کارگیری نمایندگان ردصلاحیت شده را شفاف کند

حجت الاسلام سلیمی گفت: دولت باید توضیح دهد بر چه اساس به عده ای خاص از نمایندگان در سازمان ها و ادارات سمت مهم می دهد؛ متاسفانه دولت هیچ توضیحی در این خصوص نمی دهد در صورتی که این مسئله باید شفاف شود.

بحث به کارگیری برخی از نمایندگان مجلس در دولت که به دلایل مختلف نتوانستند مجوز حضور در مجلس یازدهم را کسب کنند، تبدیل به سوژه ای شده که سروصدای زیادی به راه انداخته و حواشی زیادی را به همراه داشت.

از حواشی این موضوع می توان به نامه نگاری دولت در وزارتخانه ها و همچنین تمایل برخی از این نمایندگان برای جذب در وزارت خانه های اقتصادی، صندوق ها و حیاط خلوت برخی وزارت خانه ها اشاره کرد.

در همین خصوص حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت وگو با پایگاه خبری راه دانا اظهار داشت: دولت باید توضیح دهد بر چه اساس به عده ای خاص از نمایندگان در سازمان ها و ادارات سمت مهم می دهد؛ متاسفانه دولت هیچ توضیحی در این خصوص نمی دهد در صورتی که این مسئله باید شفاف شود.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیتی که در این رابطه وجود دارد این است که دولت صرفا یک عده ای خاص از نمایندگان را به کار می گیرد. اگر قرار است نمایندگان به کارگیری شوند چرا همه را به کارگیری نکردند، اگر قرار بود به کار نگیرند چرا فقط یک عده ای خاص را به‎کار می گیرند؟

این عضو هیئت رئیسه مجلس به ابعاد دیگری از این مسئله اشاره کرد و گفت: نکته دیگری که وجود دارد این است که چرا دولت فقط افراد همسو با خود را در دستگاه های اقتصادی به کارگیری کرده و به عده ای خاص در بدنه دولت سمت می دهد؟ طبیعتا این موضوع جای اما و اگر دارد که امیدوارم آقایان توضیحات خود را جهت شفاف سازی ارائه دهند.

حجت الاسلام سلیمی درخصوص لزوم ورود مجلس و تصویب قانونی جهت پایان دادن به چرخه به کارگیری نمایندگان ردصلاحیت شده گفت: در این خصوص هیچ قانونی وجود ندارد و دولت سلیقه ای عمل می کند.