آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۴۹۵۸
فرهنگ و هنر
۲۵

با حضور داوران بین المللی انجام می شود

رقابت 90 ایرانی در رویداد «آهنگسازان جوان»

دنیای اقتصاد : کلاریز کشاورز نوازنده فلوت، آهنگساز و مشاور هنری نشر موسیقی «پتریکور» از رقابت حدود 90 آهنگساز ایرانی در رویداد موسیقایی «آهنگسازان جوان» خبر داد.

کشاورز درباره این رویداد که با تلاش وی و همراهی همسرش امین شریفی آهنگساز موسیقی معاصر برگزار می شود، توضیح داد: هدف نشر «پتریکور» به عنوان یک ناشر بین المللی، معرفی آهنگسازان و هنرمندان مستعد و تلاشگر ایرانی به موسیقی جهان است. به همین منظور رویداد «آهنگسازان جوان» ایران، مدتی قبل فراخوان آهنگسازی خود را در دو رده سنی زیر 35 سال و زیر 25 سال منتشر کرد و از آن زمان تا پانزدهم مردادماه تقریبا 90 اثر از سراسر ایران به نشر موسیقی «پتریکور» فرستاده شد. 

وی درباره اتفاقی که قرار است در این رویداد موسیقایی رخ بدهد، گفت: پروژه «آهنگسازان جوان» ایران، تنها یک رقابت نیست. ما کوشیده ایم یک فضای غیرقابل دسترس در ایران را برای آهنگسازان جوان و بااستعداد کشورمان فراهم کنیم و طی آن، با برگزاری کلاس های آموزشی، سمینار، اجرا و ضبط آثار منتخب و سخنرانی آهنگسازان بین المللی بتوانیم موزیسین های توانمند ایرانی را به سمت دنیای حرفه ای سوق بدهیم. رضا والی، ارشیا صمصامی نیا، امین شریفی و من به عنوان کارگروه انتخاب آثار در این رویداد حضور داریم.

کشاورز افزود: نتیجه رقابت آهنگسازان ایرانی که توسط استادانی از دانشگاه های هاروارد، ایندیانا، برکلی، سن دیه گو و... به عنوان آهنگسازان میهمان ارزیابی می شود، به زودی مشخص و اعلام خواهد شد.