آرشیو پنجشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۷۳۰
رسانه: بین الملل
۸

ذره بین

گمانه زنی بر سر آینده آلمان پس از مرکل

هیات رئیسه و کادر رهبری حزب سوسیال دموکرات آلمان، اولاف شولتس، وزیر دارایی و قائم مقام فعلی آنگلا مرکل را به اتفاق آرا به عنوان نامزد این حزب برای رهبری انتخابات آینده و مقام صدراعظمی آلمان معرفی کرد.انتخابات در پاییز 2021 برگزار می شود. به گزارش رادیو فرانسه، آنگلا مرکل که چهارمین دوره صدراعظمی آلمان را پشت سر می گذارد، خود را برای دوره آینده نامزد نکرده است. به رغم کاهش شدید محبوبیت حزب سوسیال دموکرات، ناظران امور آلمان اولاف شولتس را دارای شانس خوبی برای صدراعظمی می دانند. اتحاد دموکرات مسیحی آلمان به عنوان حزب حاکم هنوز از میان نامزدهای بالقوه احتمالی برای صدراعظمی،هیچ یک را انتخاب نکرده است.

از چند هفته پیش درباره نامزدی احتمالی اولاف شولتس برای صدراعظمی گمانه زنی هایی مطرح می شد اما کسی تصور نمی کرد وزیردارایی فعلی بتواند از پشتیبانی هیات رئیسه و هیات رهبری دو نفره حزب به صورت متحد برخوردار شود.

افزایش بیکاری در سوئد

بیکاری در سوئد رو به افزایش است،هرچند از شدت آن کاسته شده.از سوی دیگر رشد بیکاری درازمدت سریع تر از قبل ادامه دارد.

به گزارش رادیو سوئد،انیکا سوندین، رئیس تحلیل و بررسی اداره کاریابی این کشور می گوید:دلیل رشد این بیکاری درازمدت این است افرادی که چند ماه پیش از آغاز پاندمی کارشان را از دست داده بودند در شرایط عادی تاکنون باید دوباره وارد بازار کار می شدند،این افراد در واقع از وضعیت موجود آسیب دیده اند.