آرشیو شنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۴۹۶۰
بازار دیجیتال
۱۷

روی خط

کاهش پیامک های ورودی به اپراتورها

ایسنا : تعداد پیامک های ورودی به هر یک از اپراتورهای تلفن همراه از سمت سایر اپراتورها، در سه ماه ابتدایی سال 1399 به بیش از هفت میلیارد پیامک می رسد که در مقایسه با آمار هشت میلیاردی سه ماه قبل از آن کاهش یافته است. با ورود شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، بخش بزرگی از مکالمات و پیام ها به این فضا منتقل شده است.

با وجود این، هنوز هم برخی افراد در صورت دسترسی نداشتن به اینترنت یا به دلایل دیگر، برای برقراری ارتباط با دوستان خود، از روش هایی مانند مکالمه و ارسال پیامک استفاده می کنند. آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد پیامک های ارسال شده در هر یک از اپراتورهای تلفن همراه در سه ماه ابتدایی سال جاری را مشخص کرده است که نشان می دهد در این مدت در مجموع بیش از هفت میلیارد و 236 میلیون و 956 هزار و 295 پیامک به اپراتورهای تلفن همراه از سمت سایر اپراتورها ارسال شده است. این درحالی است که در سه ماه چهارم سال 1398، بیش از هشت میلیارد و 34 میلیون و 637 هزار پیامک به اپراتورهای تلفن همراه از سمت سایر اپراتورها ارسال شده بود و آمار سه ماه ابتدایی سال جاری حاکی از کاهش تعداد پیامک های ورودی به اپراتورهاست.

هشدار پلیس فتا به استارت آپ ها برای حفظ امنیت داده های مشتریان

رئیس پلیس فتا تهران با تاکید بر اینکه پلیس حامی استارت آپ هاست، گفت: ادامه حیات استارت آپ ها به تامین امنیت آنها بستگی دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در نهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس 2020 که به صورت مجازی در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، گفت: امنیت از مولفه های مهم در فعالیت های استارت آپی به شمار می رود. وی درخصوص 10 حمله مهم علیه استارت آپ ها گفت: بیشترین حملات در دنیا از نوع حملات «بات نت» (botnet) است که ایران از نظر تعداد این حملات در رتبه سوم قرار دارد؛ این موضوع نگران کننده ای به شمار می رود. بیشترین حملات بات نت، شامل مراکز ارائه دهنده خدمات رفاهی، علمی و دانشگاهی و سرمایه گذاری می شود که غالبا فعالیت استارت آپ ها زیرمجموعه این خدمات قرار می گیرد. معظمی گودرزی افزود: متداول ترین حملات علیه استارت آپ ها «فیشینگ»، «حملات DoS یا محروم ساز از سرویس»و «حملات Ransom Ware یا باج افزار» هستند.