آرشیو شنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۸
جامعه
۱۰

اخبار کوتاه اجتماعی

شهادت 164 مدافع سلامت تاکنون

مهر- مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه تاکنون 164 نفر از کادر درمان در مقابله با کرونا شهید شده اند، افزود: حدود 60 درصد این شهدا از جامعه پزشکی هستند.

کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش و پرورش «300 هزار نفر»

فارس- حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: با توجه به اینکه کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بالغ بر300هزار نفر است، از وزیر آموزش وپرورش درخواست شد راهکارهای عملیاتی به منظور رفع این مشکل را در کوتاه مدت و میان مدت ارائه دهد.

 فعالیت خانه های سلامت برای مقابله با زباله گردی کودکان

مهر- مدیرکل سلامت شهرداری تهران از فعالیت ناظران سلامت کودک با محوریت خانه های سلامت 353گانه شهر تهران برای مقابله با زباله گردی کودکان و تشکیل شبکه گسترده مردمی در سطح شهر تهران برای شناسایی کودکان زباله گرد خبر داد و گفت: شهروندان جهت همکاری می توانند به خانه های سلامت در محلات شهر تهران مراجعه یا مشاهداتشان را به سامانه 137 گزارش کنند.

ممنوعیت برپایی ایستگاه صلواتی و دسته عزاداری در خیابان های تهران

تسنیم- فرماندار تهران گفت: دستورالعمل برگزاری مراسم ایام محرم بر این است که در فضای باز و در صورت امکان با هماهنگی های لازم در محوطه مدارس که معمولا فضای بزرگتری دارند با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام گیرد و هرگونه دسته های عزاداری در خیابان ها و همچنین ایستگاه های صلواتی ممنوع خواهد بود.

انتقال13محکوم ایرانی از کویت به کشور

ایرنا- معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: 13 تن از محکومان ایرانی و پنج نفر از محکومانی که اخیرا در زندان های کویت مورد عفو قرار گرفته اند در فرودگاه کویت تحویل نماینده وزارت دادگستری و اینترپل کشورمان شده و از طریق یک فروند هواپیما به کشور منتقل شدند.