آرشیو شنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۸
صفحه آخر (جهان)
۱۲

اعزام پنهانی نظامیان آمریکایی به 22 کشور آفریقایی

رئیس جمهور آمریکا، که همیشه مدعی است حضور نظامی این کشور در خارج از مرزهای آمریکا، پر هزینه است، به طور پنهانی، مشغول تقویت نیروهای نظامی و کماندویی آمریکا در 22 کشور آفریقایی است!

بر اساس گزارش هفته نامه«میل اند گاردین»، کماندوهای آمریکایی در 22 کشور قاره آفریقایی فعالیت دارند و این حضور، آن قدر گسترده است که باعث شده قاره آفریقا پس از غرب آسیا، به دومین کانون حضور نیروهای آمریکایی در جهان تبدیل شود. به گزارش فارس، زمانی که چهار نفر از نظامیان آمریکایی در سال 2017، طی یک حمله مخفیانه در نیجر(غرب آفریقا) کشته شده بودند، این مسئله برای عده زیادی مایه شگفتی شد، زیرا کسی از حضور نیرو های آمریکایی در این کشور آفریقایی با خبر نبوده است.

این هفته نامه نوشت، اعزام پنهانی سربازان آمریکایی به آفریقا همانند همیشه با قوت دنبال می شود و نیروهای کماندویی آمریکا سال گذشته در 22 کشور آفریقایی حضور داشته اند. بر اساس این گزارش، سال گذشته برخی از این نیرو های نظامی در کشور های الجزایر، بوتسوانا، بورکینا فاسو،

 کامرون ، کیپ ورد، چاد، ساحل عاج، جیبوتی، مصر، اتیوپی، غنا، کنیا، لیبی، ماداگاسکار، مالی، موریتانی، نیجر، نیجریه، سنگال، سومالی، تانزانیا و تونس حضور داشته اند. این ماموریت ها تحت پوشش آموزش نیروهای محلی صورت می گیرند، در حالی که نیروهای مذکور وارد نبردهای مستقیم می شوند و به عنوان اهرم، علیه دولت های مستقل، به کار می روند. ستاد فرماندهی آمریکا در منطقه آفریقا، هدف حضور نیروهای فوق در قاره سیاه را «مشاوره، کمک و همراهی» اعلام کرده ، در حالی که هدف اصلی این لشکر کشی پنهانی، تقویت سلطه آمریکا بر قاره آفریقا و چپاول منابع این قاره است.