آرشیو شنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۷۳۱
رسانه: بین الملل
۸

ذره بین

پیش خرید 400میلیون دز واکسن کرونا توسط اروپا

کمیسیون اروپا اعلام کرد، به نام کشورهای عضو اتحادیه اروپا 400میلیون دز از واکسن بالقوه تولیدی شرکت جانسون اندجانسون ایالات متحده را برای شهروندان اروپایی سفارش داده است.

به گزارش یورونیوز، کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مذاکرات میان این نهاد و جانسون اندجانسون ایالات متحده به منظور خرید 200میلیون دز واکسن تولیدی این شرکت به پایان رسیده است و احتمال ثبت یک سفارش دیگر به همین میزان وجود دارد. این مذاکرات، بخشی از تلاش های کمیسیون اروپا برای اطمینان از دریافت سریع واکسن مطمئن کرونا پس از تولید انبوه است. پیش از این مقام های اتحادیه اروپا از ثبت سفارش 300میلیون دز واکسن به شرکت فرانسوی سانوفی در لیون خبر داده بودند.

ترامپ قصد دارد به هر قیمتی جلوی رای گیری پستی را بگیرد

دموکرات های آمریکا درپی راحت تر کردن رای گیری پستی برای انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری هستند. ترامپ اما قصد دارد راه های رای گیری پستی را مسدود کند. او این نوع رای گیری را خطری برای انتخاب مجدد خود می داند.

به گزارش دویچه وله، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تایید کرد از دادن کمک های مالی به پست خودداری کرده تا انجام پرهزینه رای گیری پستی را سخت تر کند. او در یک مصاحبه با شبکه تجاری فاکس به دو طرح دموکرات ها برای رای گیری پستی اشاره کرد که باید درباره آنها در دو مجلس آمریکا تصمیم گرفته شود. این دو طرح درباره تجهیزات لازم برای پست و نیز ساختار انتخابات است.