آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۵۷۵۵
ورزش
۴

فوتبال اروپا

در چند بازی انجام شده در هفته ابتدایی لیگ برتر انگلیس و لالیگا اسپانیا در روز شنبه، آمارهایی به دست آمد که در ادامه به جذاب ترین آنها اشاره می شود:

پیر امریک اوبامیانگ دومین بازیکن بعد از رابرت پیرس است که در دو فصل متوالی در اولین بازی لیگ برای آرسنال گل می زند. پیرس در دو فصل 04-2003 و 05-2004 برای توپچی ها گلزنی کرد.

 پاپه دیوپ، بازیکن سنگالی تیم ایبار در بازی هفته اول مقابل سلتاویگو از زمین اخراج شد تا برای ششمین بار در لالیگا با کارت قرمز داور رو به رو شود. او از این لحاظ، بین بازیکنان آفریقایی در فوتبال اسپانیا رکورددار شد.

بازی لیورپول و لیدزیونایتد در واقع هفتمین باری است که تیم قهرمان فصل گذشته با یک تیم تازه صعود کرده به لیگ جزیره بازی می کرد. نکته جالب اینجاست که در تمام 7 بازی گذشته تیم قهرمان بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت.  

ویرجیل فن دایک با گلزنی مقابل لیدز توانست تعداد گل هایش در ترکیب سرخ های آنفیلد را به عدد 10 برساند. در تاریخ لیگ برتر، هیچ کدام از مدافعان وسط لیورپول نتوانسته اند به این تعداد گل برسند. او تمام این گل ها را نیز با ضربه سر به ثمر رسانده است.

فولام با باخت مقابل آرسنال، رکوردی منفی از خود به جا گذاشت. این تیم لندنی در 11 بازی قبلی خود مقابل دیگر تیم های لندنی، تمام بازی ها را شکست خورده است.

در شب پیروزی 2 بر صفر گرانادا مقابل بیلبائو، لوئیس میلا بازیکن جوان گرانادا یکی از گل ها را به ثمر رساند.

نکته جالب اینجاست که این گل میلا 21 سال بعد از آخرین گل پدر این بازیکن در لالیگا به ثمر رسید. پدر او در 10 ژانویه 1999 برای والنسیا گلزنی کرد.

ویلفرد زاها با تک گلی که برای کریستال پالاس زد و ساوتهمپتون را شکست داد، به یک رکورد خوب رسید. این پنجاهمین گل این بازیکن در فوتبال انگلیس بود.

محمد صلاح با هت تریک در بازی مقابل لیدز، توانست در 63 بازی تعداد گل هایش در لیگ برتر را به عدد 50 برساند. تنها بازیکنی که آمار بهتری نسبت به صلاح دارد، آلن شیرر است که در 47 بازی این تعداد گل را به ثمر رسانده بود. علاوه بر این، صلاح به تنها بازیکن تاریخ لیورپول تبدیل شد که در چهار فصل متوالی توانسته در بازی ابتدایی برای تیمش گلزنی کند.