آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۲
اخبار کشور
۳

هر کوچه یک حسینیه در همدان

به همت هیئت رزمندگان ثارالله استان همدان پویش هر کوچه یک حسینیه با هدف برگزاری روضه های ساده در کنار خانه های شهدا هر هفته در یکی از محله های همدان برگزار می شود.

محرم دورهمی های خانوادگی، همدیگر را در آغوش گرفتن و دیدار ها را تازه کردن نیست که بگوییم کرونا آمد و باید متوقف شود. محرم میراث ما شیعیان است، میراثی که معتقدیم باید برای ما شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) حفظ شود و ماندگار بماند.

درست است که حال و هوای محرم امسال از همان روز های ابتدایی و حتی قبل از آن با سال های گذشته فرق می کند و دیگر صدای سنج و طبل و دسته های عزاداری را کمتر از کوی و برزن می شنویم، اما عاشقان اباعبدا...(ع) باز هم اجازه ندادند فریاد مظلومیت حسین(ع) پس از 1400 سال خاموش شود و در این شرایط هم با رسم های نوین و ابتکاری به برپایی عزاداری اقدام کردند تا پرچم مظلومیت فرزند فاطمه (س) زمین نیفتد و چراغ عزاداری آن امام کم رنگ و کم سو نشود.

بر همین اساس امسال قرار بر این شد که در پویشی بزرگ، محرم با روضه های خانگی منزل به منزل اتراق کند، ولی در شکوهی عظیم تر، در شب اول محرم هشتگ «هر خانه یک حسینیه» به هشتگ «هر کوچه یک حسینیه» تبدیل شد.

چند روز مانده به شروع ماه محرم و عزای حسینی، تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بر این شد که مراسم عزاداری در فضای مسقف برگزار نشود، اما از آنجا که شور حسینی در دل بچه شیعه نهفته است، امسال شیرین ترین محرم قرن را شاهد هستیم، مصداق این حرفمان هم برپایی حسینیه و تکیه های خیابانی است، گویا امسال کوچه ها و خیابان ها هم روضه خوان شده اند!