آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۵۷۵۵
رسانه: بین الملل
۸

ذره بین

آوارگان اردوگاه موریا در انتظار کمک به سر می برند

پناهجویان اردوگاه موریا در جزیره لسبوس از دریافت کمک مایوس شده اند. آنها نه تنها سرپناه، بلکه غذای کافی نیز ندارند. دولت یونان در صدد برپایی چادرهایی است که تنها گنجایش 3000نفر را دارد. به گزارش دویچه وله، برای چهارمین شب متوالی پناهجویان اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان در فضای باز خوابیدند و خانواده هایی شب را با کودکان شان روی پتو زیر درختان زیتون سر کردند. عده ای نیز از گرسنگی خواب به چشمان شان نرفت، چون غذا و آبی که به صورت اضطراری تامین می شود کفاف این جمعیت را نمی دهد. به گزارش سایت تاگس شاو، امید، پدر 30ساله یک خانواده افغان می گوید: قبلا باید برای غذا در صف می ایستادیم. شلوغ بود اما هر چه بود غذا گیرمان می آمد. اما حالا هیچ مرکزی برای توزیع غذا وجود ندارد. وقتی کامیون غذا از راه می رسد جمعیت به سوی آن می دود و غذا به همه نمی رسد.

نیم میلیون نفر در ایالت اورگان آواره شدند

آتش سوزی در بخش غربی ایالات متحده آمریکا، بیش از 500هزار نفر از ساکنان اورگان را آواره کرده است. این آتش سوزی سراسر شمال غربی اقیانوس آرام را در برگرفته است. ساکنان ایالت اورگان، این آتش سوزی مهلک را به جهنم تشبیه کردند.

به گزارش رادیو فرانسه، ده ها مورد آتش سوزی شدید جنگل ها و شهرها را در ایالت اورگان سوزانده است و با وزش باد این آتش سوزی گسترش یافته است. صدها خانه در جریان این آتش سوزی ویران شد. شهر 6000 نفری تلنت در اورگان به تلی از خاکستر تبدیل شده است. بیش از صد مورد آتش سوزی در 12ایالت غربی آمریکا رخ داده است. ایالت های اورگان، کالیفرنیا و واشنگتن بیشترین آسیب را در جریان این آتش سوزی دیده اند. دست کم 15نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند.