آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۴۹۸۴
مسکن و عمران
۷
خبر

از خانه خود آینده بازار ملک را ببینید

«مسکن» در عصر جدید «بورس»

کارگاه «دانستنی های ورود به بازار مسکن»، پنج شنبه این هفته به صورت مجازی (پخش زنده سمینار) توسط مرکز آموزش «دنیای اقتصاد» برگزار می شود.

این کارگاه دو بخش اصلی محتوایی دارد؛ بخش اول به «آنچه طی سال گذشته و نیمه اول امسال در بازار معاملات مسکن و ساخت و ساز رقم خورد» اختصاص دارد و بخش دوم نیز به «بازیگردان های نیمسال دوم بازار مسکن» می پردازد و آنها را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

نیمه اول امسال برخلاف انتظاری که در پایان سال گذشته وجود داشت، قیمت مسکن باز هم جهش کرد و حتی جهش های ماهانه با شیب بیشتری از قبل اتفاق افتاد. شناسایی علل این ناپایداری شدید هم به خریداران مصرفی، هم به سرمایه گذاران و فعالان ساختمانی برای تحلیل مناسب بازار ملک، دید می دهد.

در کارگاه «دانستنی های ورود به بازار مسکن» که به صورت وبینار برگزار می شود، بازارهای بورس و مسکن مورد مقایسه قرار می گیرند تا مشخص شود طی دو سال اخیر روند رشد قیمت و بازدهی در آنها چگونه بوده است. همچنین ماجرای تاثیرپذیری قیمت مسکن از نوسانات ارزی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. جزئیات مالیات های جدید مصوب و در حال طراحی برای مالکان خانه های خالی و چندخانه ای و اینکه در عصر جدید «بورس»، چه اتفاقی در بازار مسکن خواهد افتاد هم از جمله سرفصل های این کارگاه است.

این کارگاه صبح پنج شنبه 27 شهریور ماه از ساعت 9 تا 12 توسط فرید قدیری دبیر گروه مسکن و شهری روزنامه «دنیای اقتصاد» برگزار می شود. متقاضیان حضور مجازی در این کارگاه می توانند برای ثبت نام با شماره تلفن های 87762411 و 87762416 تماس بگیرند یا از طریق سایت مرکز آموزش «دنیای اقتصاد» به نشانی lms.den.ir ثبت نام مستقیم انجام دهند.