آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۵۷۵۵
حوادث
۱۹

بخشش 3 مرد که سر مهندس جوان را بریدند

سه مرد که به خاطر قتل هولناک مهندس جوان به قصاص محکوم شده بودند، هفت سال بعد از جنایت بخشیده شدند.

به گزارش خبرنگار جام جم، سال 92 ماموران پلیس تهران جسد مردی را دیدند که سر از تنش جدا شده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی و بررسی پرونده افراد ناپدیدشده، مشخص شد جسد متعلق به مهندس جوانی به نام فریبرز است. همسر فریبرز سه روز قبل، ناپدید شدن او را گزارش کرده بود.

در ادامه ماموران به یکی از دوستان مقتول به نام کیومرث مشکوک شدند که آخرین بار با هم در ارتباط بودند. این مرد در تحقیقات به قتل دوستش اعتراف کرد و گفت: من و مقتول از مدت ها قبل با هم اختلاف داشتیم. او سند املاک من را گرفته بود و آن را بازنمی گرداند. حتی چکی 96 میلیونی از من گرفته بود. روز حادثه همراه کارگرم به نام سعید و دوستش میثم سراغ فریبرز رفتیم تا از او سندهایم را بگیریم اما سعید و میثم، او را به قتل رساندند.

با این اعترافات، دو متهم دیگر پرونده دستگیر شدند. آنها به قتل اعتراف کرده و مدعی شدند که کیومرث سر مقتول را بریده بود.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری فرستاده شد که در این جلسه اولیای دم برای قاتلان درخواست قصاص کردند. در ادامه هرکدام از متهمان قتل را گردن یکدیگر انداختند.

کیومرث در دفاع از خود گفت: اتهام قتل را قبول ندارم. فقط قصدم گرفتن مدارک بود اما سعید و میثم، فریبرز را کشتند. من هم برای این که گیر نیفتیم گفتم جسد را به جاده چالوس برده و در آنجا رها کنیم تا شناسایی نشویم.

دو متهم دیگر هم در دفاع از خود گفتند، ما فقط شال را دور گردن او فشار دادیم و کیومرث گلوی او را برید.

قضات هر سه متهم را به قصاص محکوم کردند که حکم در دیوان عالی تایید شد. هفت سال بعد از این جنایت خانواده سه مرد اعدامی توانستند رضایت اولیای دم را کسب و از قصاص نجات پیدا کنند. پرونده آنها بعد از بخشش اولیای دم برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم، به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.