آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۲
جامعه
۱۰

200 میلیارد تومان کلاهبرداری در پوشش صرافی

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: اعضای باندی که در پوشش صرافی و صدور حواله های بین المللی و تامین ارز مورد نیاز 200 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس استان فارس دستگیر شدند.

سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی در این باره اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از صاحب یک صرافی در شهر شیراز مبنی بر کلاهبرداری از آنها، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته از سوی کارآگاهان مشخص شد، فردی با راه اندازی یک صرافی در شیراز، با جلب اعتماد مشتریان خود از طریق صدور حواله های بین المللی و تامین ارز مورد نیاز تجار و بازرگانان، مبالغ قابل توجهی از آنان کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند سه متهم این پرونده را که دو نفر از آنها با هم برادر بودند شناسایی و طی یک عملیات ضربتی در شهر شیراز دستگیر کنند.

حبیبی بیان کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس مشخص شد که متهم اصلی با هماهنگی دو برادر خود به صورت مخفیانه از طریق مرزهای غربی و به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: با توجه به صدور برگ جلب بین المللی و همچنین ارائه اسناد و مدارک معتبر مبنی بر انجام اقدامات مجرمانه توسط متهم، تلاش برای استرداد وی با همکاری دستگاه قضایی در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با تلاش های شبانه روزی و مستمر کارکنان پلیس آگاهی استان و انعکاس موضوع از طریق مراجع قضایی و دیپلماتیک کشور و نیز با  هماهنگی مقامات پلیس اینترپل ناجا، متهم دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

وی گفت: سرکرده این باند کلاهبرداری، دارای دو فقره سابقه کیفری است که در بازه زمانی 6 ماهه فعالیت خود، مبلغ 200 میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

حبیبی بیان کرد: در این رابطه تاکنون 180 شاکی شناسایی شد که تحقیقات تکمیلی پلیس پیرامون این پرونده همچنان ادامه دارد.