آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۲
صفحه آخر (جهان)
۱۲

در دیدار نماینده سازمان ملل آیت الله سیستانی خواستار مجازات عاملان آشوب در عراق شدند

مرجع عالی شیعیان عراق در دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در این کشور گفت: کسانی که در جریان اعتراضات مردمی، مرتکب قتل، آشوب، آدم ربایی و آسیب رساندن به اموال عمومی شده اند، باید عادلانه مجازات شوند.

خانم «جنین هانس پلاسخارت» پیش از ظهر دیروز وارد نجف اشرف شد و با مرجع عالی شیعیان عراق دیدار و گفت و گو کرد. محور گفت و گوهای طرفین در این دیدار، برگزاری انتخابات زودهنگام، مبارزه با فساد، افزایش کارایی دولت و در ادامه، ممانعت از دخالت های خارجی در امور داخلی عراق بود.

آیت الله سید علی سیستانی در این دیدار، اظهار داشت: لازم است تدابیری اتخاذ شود تا کسانی که در جریان اعتراضات مردمی، مرتکب قتل، آشوب، آدم ربایی و آسیب به اموال عمومی شدند، عادلانه مجازات شوند. اجرای عدالت در برابر همه کسانی که مرتکب جنایات فوق شده اند، همچنان یک خواسته فوری است و باید روزی برآورده شود.

مرجع عالی شیعیان عراق گفت: همچنین، حفظ حاکمیت ملی ، جلوگیری از نقض آن، ایستادن در برابر دخالت بیگانگان در امور کشور و دور نگه داشتن خطرات تجزیه و تقسیم عراق، به عهده همه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله سیستانی در سخنان خود، با اشاره به مسئله انتخابات پارلمانی زودهنگام ، شفافیت و عدالت در روند برگزاری انتخابات را ضروری خواند و خواستار مشارکت وسیع مردم در این انتخابات شد.

وی انتخابات را نه یک هدف، بلکه مسیری برای خروج از بحران های سیاسی ، اقتصادی و امنیتی دانست.

این اولین دیدار پلاسخارت با آیت الله سیستانی پس از شیوع کرونا است. آخرین سفر نماینده سازمان ملل به نجف اشرف، 12 اکتبر 2019(22 آبان گذشته) انجام شده بود.