آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۲
صفحه آخر (جهان)
۱۲

ضمن سر دادن شعار علیه فساد ، معترضان خشمگین مانع سوار شدن نتانیاهو به هواپیمایی اختصاصی اش شدند

مخالفان نخست وزیر رژیم صهیونیستی این بار با تجمع خود، مانع سوار شدن او به هواپیمای اختصاصی خود برای سفر به واشنگتن، با هدف امضای توافقنامه سازش با امارات و بحرین شدند.

تظاهرات علیه «بنیامین نتانیاهو» در حالی وارد هفته سیزدهم شد که به ظاهر، عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین، نشان از روزهای خوش نتانیاهو دارد.

اما معترضان همچنان در قدس و دیگر شهرها خواستار برکناری او از قدرت هستند. فساد مالی و سوء مدیریت بحران کرونا باعث تشدید اعتراضات در هفته های اخیر علیه نتانیاهو شده است.

تظاهرات این هفته با حدود 1500 نفر آغاز شد و معترضان در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس علیه وی شعار سر دادند. این سیزدهمین هفته متوالی است که تظاهرکنندگان علیه نتانیاهو به اعتراض می پردازند و طی این مدت تعداد تظاهر کنندگان به 15 هزار نفر نیز رسیده است.

در پی تلاش معترضان برای برچیدن موانع پلیس و عبور از آنها برای نزدیک شدن به اقامتگاه نتانیاهو، نیروهای امنیتی چند بار با آنها درگیر شدند.

بر این اساس، پلیس قدس اشغالی با ادعای اینکه تظاهرکنندگان نه تنها آرامش عمومی را برهم زده ،بلکه اعمال خرابکارانه هم انجام می هند، حداقل 9 نفر از آنها را بازداشت کرد.

همچنین، شهرک نشینان صهیونیست با متهم کردن نتانیاهو به حیف و میل اموال عمومی، مانع سوار شدن وی به هواپیمای اختصاصی برای سفر به واشنگتن با هدف امضای توافقنامه صلح با امارات و بحرین شدند.در نتیجه نتانیاهو مجبور شد سوار هواپیمای عادی شود.