آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۳
اقتصادی
۴

قیمت مرغ کاهش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش نرخ مرغ به هر کیلوگرم 17 هزار و 900 تومان خبر داد و گفت: دلیل گرانی تخم مرغ تا شانه ای 37 هزار تومان، صادرات بی منطق و بی رویه است.

مهدی یوسف خانی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم درخصوص وضعیت قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم مرغ از 18 هزار و 500 تومان به 17 هزار و 900 تومان کاهش یافته است.  وی با اشاره به اینکه به دلیل کاهش تقاضا نسبت به عرضه، قیمت ها رو به کاهش است، درخصوص دلیل کاهش تقاضا گفت: شیوع ویروس کرونا، بسته بودن تالارها و نبود مجالس و نهایتا کاهش توانایی خرید مردم از دلایل اصلی کاهش تقاضا است.

یوسف خانی درخصوص قیمت ماهی و میگو تصریح کرد: قیمت ماهی صیدی نسبت به سال گذشته حدودا دوونیم برابر شده، به نوعی که ماهی شیر جنوب از کیلویی 70 هزارتومان به 170 هزار تومان رسیده است. ماهی های پرورشی از جمله قزل آلا نیز 30 درصد افزایش یافته است. وی با اشاره به اینکه  افزایش قیمت ماهی، باعث کاهش تقاضا شده است، ادامه داد: قیمت انواع ماهی که بیشتر مورد تقاضای مردم است حدود هر کیلوگرم 160 الی 170  هزار تومان است ولی ماهی هایی از جمله ماهی صیدی شیر و حلوا سفید حدود کیلویی 250 هزار تومان است که به دلیل اینکه تقاضا برای آن کم است،  باید کسی از قبل سفارش دهد. رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تصریح کرد: قیمت میگو نیز حدود 250 هزار تومان است. بنابراین شاید این قیمت ها در دو الی سه ماه گذشته حداقل پنج درصد ارزان تر بوده ولی با توجه به اینکه این روزها همه چیز با تورم رو به افزایش است، میگو و ماهی نیز از این امر مستثنی نیست.

یوسف خانی درخصوص قیمت تخم مرغ گفت: قیمت تخم مرغ به دلیل افزایش صادرات این روزها در حال افزایش بوده و طی یک هفته اخیر قیمت هر شانه تخم مرغ از 20 هزار تومان به 37 هزار تومان برای مصرف کننده رسیده است.