آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۴۹۸۵
خودرو
۲۴

رویداد

عرضه هیوندای قسطی با بهره صفر

هیوندای موتورز اعلام کرد: پالیسید مدل 2020 با نرخ سود صفر درصد تا 48 ماه قابل خرید است. پس از یک سال از زمان معرفی پالیسید، این اولین بار است که برنامه تامین مالی با بهره صفر اعمال می شود. این برنامه هیوندایی برای کسانی که به دنبال بهترین معامله برای این کراس اوور 35 هزار دلاری هستند، بهترین خبر است. پیش از این، فقط امکان دریافت 9/ 1درصد تخفیف بابت خرید خودرو موردنظر بود که قبل از افزودن مالیات و هزینه ها، تقریبا هزار و 350 دلار تفاوت داشت، حالا اما نرخ سود 72 ماهه از 9/ 3درصد به 9/ 2 کاهش یافته و هزینه آن حدود هزار و صد دلار کمتر از قبل است. نرخ 60 ماهه نیز همچنان سود 9/ 1 درصدی را حفظ کرده است.

قطع شدن دست دلالان خودرو

فارس : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه باید سازوکاری باشد که خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد، گفت: طرح تحول در صنعت و بازار خودرو دست واسطه را قطع خواهد کرد و قیمت را تعدیل می کند. طرح تحول در صنعت و بازار خودرو که توسط جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با محوریت روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تهیه شده است، در 21 شهریورماه در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

ایزدخواه در گفت وگو با برنامه «دوباره صبح» رادیو اقتصاد درباره جزئیات این طرح گفت: اولین مساله ای که کمیسیون صنایع مجلس روی آن دست گذاشته است و حتی قبل از شروع به کار مجلس جلساتی درباره آن برگزار شد، بحث خودرو است. طرحی را تهیه کرده ایم که نزدیک به 20 ماده دارد و سعی ما بر این است که هم بحث توزیع و هم قیمت گذاری و کیفیت خودرو را با هم سنجیده و مشکلات را تا حد زیادی مرتفع کنیم. وی ادامه داد: برای نگارش این طرح نظرات خودروسازان، منتقدان و نخبگان را به صورت کارشناسی دریافت کرده ایم و امیدواریم قیمت خودرو را تا حد خوبی اصلاح کنیم.  نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی بازار خودرو به خاطر مشکل در روش عرضه است، اظهار کرد: باید سازوکاری باشد که خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد، ما در کمیسیون صنایع این مورد را در نظر گرفته ایم و طرح پیش رو دست واسطه را قطع خواهد کرد و قیمت را تعدیل می کند.