آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۳
اخبار کشور
۹

کشاورزان اصفهان ادامه جریان آب زاینده رود را خواستار شدند

جمعی از کشاورزان شرق اصفهان با اجتماع در مقابل شرکت آب منطقه ای در ضلع جنوبی پل خواجو ادامه جریان آب زاینده رود برای آبیاری دوره کشت تابستانه و تامین حقابه خود را خواستار شدند.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان در حاشیه این اجتماع اظهار داشت: این کشاورزان خواهان ادامه جریان رودخانه هستند در غیر این صورت و با قطع زودهنگام آب با به ثمر نرسیدن ذرت علوفه ای و یونجه که در مزارع کاشتند متضرر خواهند شد.

حسین محمدرضایی ، افزود: اکنون حدود 220 میلیون متر مکعب آب در پشت سد زاینده رود وجود دارد و با توجه به اینکه مسئولان گفته اند تا خط قرمز موجودی 200 میلیون متر مکعبی، آب در رودخانه زاینده رود جریان خواهد داشت پس تا چند روز آینده باید شاهد قطع آب باشیم که به دنبال آن کشاورزان زیان خواهند دید.

وی ادامه داد: جمع حاضر دیروز (دوشنبه) به منظور مطالبه حقابه خود ادامه جریان رودخانه تا 15 مهر را طلب کردند.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: کشاورزان در اجتماع دیروز همچنین تاکید کردند که اگر برداشت های اضافه و غیرقانونی در بالادست کنترل می شد اکنون شاهد چالش کمبود آب و خطر خشکی زاینده رود نبودیم. بنا بر این  گزارش ، کشاورزان و باغداران مناطق شرق اصفهان از جمله زیار، ورزنه، اژیه، کرارج، براآن شمالی و براآن جنوبی و خوراسگان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر و شهرستان های غربی شامل نجف آباد، فلاورجان، خمینی شهر، لنجان و مبارکه پیش تر، در سال های اخیر در چند نوبت با حضور در نقاط مختلف استان، رسیدگی به وضعیت حقابه خود از زاینده رود، حل مشکلات معیشتی و جاری سازی این رودخانه را مطالبه کردند.